آزادی؛ هدیه عاشقان حسین(ع) به زندانی بدهکار البرزی
کد خبر: 3923432
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

آزادی؛ هدیه عاشقان حسین(ع) به زندانی بدهکار البرزی

زوج نیکوکار البرزی با پرداخت دیه، آزادی زندانی بدهکار را به پیشگاه امام حسین(ع)، سرور آزادگی هدیه کردند.

آزادی؛ هدیه عاشقان حسین(ع) به زندانی بدهکار البرزی

به گزارش ایکنا از البرز، مرد میانسالی که 6 سال پیش متهم شده بود پس از درگیری و تهدید دوستش، خانه وی را به آتش کشیده و موجب خفگی مرد همسایه بر اثر دود ناشی از حریق شده است، با رضایت اولیای دم و پرداخت دیه از سوی زوج نیکوکار البرزی از زندان رهایی یافت.
پشیمانم
خودش می‌گوید: با همسرم اختلاف داشتیم و با داشتن سه فرزند از هم جدا شدیم. چون همسرم به خانه پدرش برگشت و امکان نگهداری از بچه‌ها را نداشت، حضانت آنها را بر عهده گرفتم. رنج دوری از همسرم، مسئولیت نگهداری از سه کودک و فشار زندگی مرا آشفته و بی‌طاقت کرده بود. 6 ماه از جدایی همسرم می‌گذشت و قرار بود سازش کنیم که به خاطر اختلاف حساب با دوستم درگیر شدم و با عصبانیت مغازه اش را آتش زدم. اما تازه دامادی که در طبقه چهارم همان ساختمان زندگی می کرد و مبتلا به آسم بود، بر اثر دود ناشی از آتش سوزی دچار خفگی شد و جان باخت به همین دلیل به اتهام قتل غیرعمد مردی که نمی‌شناختم، بازداشت و سرانجام به تحمل پنج سال زندان و پرداخت 380 میلیون تومان دیه به اولیای دم محکوم شدم.
وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های قانونی ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان بر اساس مقررات به دلیل عمدی بودن جرم( ایجاد حریق عمدی) امیدی برای رهایی نداشتم تا اینکه یک زوج نیکوکار البرزی به نام «ر.ف» و همسرش سیده «م.ح» که پیش از این نیز بارها برای آزادی زندانیان بدهکار پیشقدم شده‌اند و هر سال آزادی زندانیان بدهکار را در ماه محرم تقدیم به امام حسین (ع) و شهدای کربلا می‌کنند، پس از اطلاع از سرنوشتم، مرا در فهرست زندانیان بدهکار قرار دادند و با پرداخت دیه به اولیای دم آزادی‌ام را به پیشگاه سرور آزادگی هدیه کردند.
«ر. ف»، نیکوکار البرزی که آزادی بیش از هزار و 300 زندانی را در کارنامه زندگیش دارد، اظهار کرد: آرامش این مرد در کنار فرزندانش، شکرانه نعمتی است که خداوند در اختیارم قرار داده و خوشحالم که بر من منت گذاشت و مرا شایسته این کار بزرگ دانست.
وی تاکید کرد: قطعا لطف خداوند، پذیرش توبه و حرمت آبروی یک مومن موجب مستجاب شدن دعاهای یک مرد زندانی و فراهم شدن مقدمات آزادیش است. اگرنه چگونه می‌شود باور کرد که داستان زندگی یک انسان گرفتار یا نیازمند از راه‌های دور و از کنج سلول عبور کند و قلب مهربانی را بشکافد تا بی‌آنکه بشناسیم، برای کمک و حمایت از او پیشقدم شویم؟
«ر.ف» در پایان با بیان اینکه با همراهی همسرش و بخشش بخشی از اموال خود موسسه «فردوس برین» را برای رفع گرفتاری نیازمندان و درماندگان راه اندازی کرده‌اند، افزود: نمی‌توان بدون کمک به گرفتاران و نیازمندان، زندگی بی‌دغدغه‌ای داشت. خدا را شاکرم که شهامت بخشش را در وجودم نهادینه کرد که با انفاق اموالم، بر لب‌های غمگین مردم گرفتار، لبخندی بنشانم.

 

انتهای پیام
captcha