جشنواره «علمدار و سردار خیبر» در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3923378
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

جشنواره «علمدار و سردار خیبر» در البرز برگزار می‌شود

همزمان با هفته دفاع مقدس جشنواره علمدار و سردار خیبر با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابراهیم همت برای دانش‌آموزان البرزی برگزار می‌شود.

جشنواره «علمدار و سردار خیبر» در البرز برگزار می‌شود

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه در ایام هفته دفاع مقدس، 28 برنامه با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌های فرهنگی و حماسی در مدارس، هیئت‌های دانش‌آموزی، فضای مجازی و اداری اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای سازماندهی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آموزش و پرورش البرز ستادهای استانی و منطقه‌ای تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران به طور عملی به ندای ولی فقیه لبیک گفتند و هر سال باید این ویژگی‌ها و رشادت‌ها بازخوانی شود.
فهمیده در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری جشنواره علمدار و سردار خیبر با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابراهیم همت، مصاحبه با ۴۰ فرمانده و ایثارگر، انتشار ۴۰ سند ناب ازآغاز جنگ، چاپ جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان، تولید نماهنگ دفاع مقدس، فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای، نمایش رادیویی، آلبوم شهدا و روایتگری در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله برنامه‌های شاخص دفاع مقدس در آموزش و پرورش البرز است.
وی از برگزاری جشنواره داستان و شعر دفاع مقدس، هنرهای تجسمی و تولیدات فضای مجازی، مسابقه راویان نوجوان دفاع مقدس به صورت مجازی، عکاسی از والدین شهدا، افتتاح یک یادمان شهدای گمنام و تولید فصل‌نامه و اثر هنری فاخر درحوزه زنان و نقش آنان در انقلاب اسلامی به عنوان دیگر برنامه‌های شاخص این استان نام برد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در این هفته افتتاح موزه دفاع مقدس، چاپ ۴۰ خاطره ناب از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه و تعزیه‌خوانی، پویش کمک‌های مومنانه و ساخت سنگر نیز برگزار می‌شود.
فهمیده تاکید کرد: پخش زیارت عاشورا به نیت امام و شهدا، برپایی غرفه لاله‌های روشن و پخش سرود‌های مناسبی در نمایشگاه دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس در آموزش و پرورش البرز است.

انتهای پیام
captcha