اقامه نماز ظهر عاشورا در ۵۰ بقعه متبرکه البرز
کد خبر: 3919821
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۵۰ بقعه متبرکه البرز

در ۵۰ بقعه متبرکه سراسر استان البرز نماز ظهر عاشورا در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در 50 بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در ۵۰ بقعه متبرکه سراسر استان نماز ظهر عاشورا در فضای باز  و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل زائران و عزاداران باید از سجاده‌ و مهر شخصی استفاده کنند ضمن اینکه در صورت نیاز کتاب‌های قرآن و ادعیه را به صورت شخصی تهیه کنند و زیرانداز شخصی نیز به همراه داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محل اقامه نماز قبل از شروع نماز، گندزدایی و ضدعفونی می‌شود، افزود: هر ساله حضور دسته‌های عزاداری را در این اماکن مقدس داشتیم که امسال با توجه به دستورالعمل ستاد استانی کرونا حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع است.

دشتکی ادامه داد: همچنین در روز عاشورا صحن بقاع متبرکه از زمان اذان صبح بر روی عزاداران باز است و به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا درهای ضریح مقدس امامزادگان بر اساس ابلاغ ستاد کرونا، توسط هیئت امنا بسته می‌شوند.

مدیرکل اوقاف البرز اضافه کرد:‌ همچنین امسال ویژه‌برنامه عاشورای حسینی در بقاع متبرکه با حضور مردم برگزار می‌شود. در شام غریبان امام حسین(ع) ‌و یاران باوفایش در بقاع متبرکه، مردم از روشن‌ کردن شمع و تجمع خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha