فاصله کنکوری‌ها بیشتر می‌شود
کد خبر: 3917670
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

فاصله کنکوری‌ها بیشتر می‌شود

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون کنکور اظهار کرد: فاصله صندلی‌های داوطلبان یک متر و ۸۰ سانتیمتر است و تمام موارد بهداشتی در سالن‌های آزمون رعایت خواهد شد.

فاصله کنکوری‌ها بیشتر می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، مقصود جعفری‌نیا، مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز، روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون کنکور اظهار کرد: فاصله صندلی‌های داوطلبان یک متر و ۸۰ سانتیمتر است و تمام موارد بهداشتی در سالن‌های آزمون رعایت خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر این، گندزدایی تجهیزات و سرویس‌های بهداشتی با نظارت کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته و تاکنون هیچ مشکلی برای برگزاری آزمون وجود نداشته است.
جعفری‌نیا با تاکید بر اینکه داوطلبان حتما ماسک و دستکش همراه داشته باشند، افزود: داوطلبان لوازم‌تحریر شخصی همراه داشته باشند؛ ضمن اینکه بهتر است مواد خوراکی موردنیاز را با خود بیاورند.
این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان دریافت امانت در حوزه‌ها وجود ندارد؛ داوطلبان از آوردن وسایلی مثل کوله‌پشتی و ...که اجازه ورود به سالن آزمون را ندارد، خودداری کنند.
وی در ادامه از خانواده‌ها خواست در حوزه آزمون تجمع نکنند و از هرگونه ازدحام در پایان آزمون در حوزه‌ها خودداری کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به ارائه فرم‌های خوداظهاری بیماری کرونا برای عوامل اجرایی و داوطلبان، بیان کرد: این فرم ها توسط داوطابان و عوامل اجرایی تکمیل می‌شود و در صورتی که فردی بیمار یا مشکوک به بیماری باشد و یا بیماری زمینه‌ای داشته باشد، نسبت به جداسازی فرد در اتاقی جداگانه برای آزمون، اقدام می‌شود.
وی با اعلام این خبر که داوطلبان پیش از ورود به سالن آزمون غربالگری می‌شوند، بیان کرد: در هر حوزه آزمون، دو کارشناس بهداشتی مستقر هستند؛ یک کارشناس بهداشتی برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها حین برگزاری آزمون و یک کارشناس مراقب سلامت برای غربالگری داوطلبان در حوزه‌ها مستقر شدند.
جعفری‌نیا گفت: اگر فردی مشکوک باشد و مشکل اورژانسی نداشته باشد برای شرکت در آزمون، در اتاقی مجزا مستقر می‌شود و علاوه براین افراد دارای بیماری زمینه‌ای، جداسازی می‌شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه تنها یکی از داوطلبان کنکور امسال به کرونا مبتلا است، اظهارکرد: برای این داوطلب شرایط شرکت در آزمون در محل بیمارستان فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha