هیئت‌های مذهبی به کلاس درس تبدیل شوند
کد خبر: 3915836
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

هیئت‌های مذهبی به کلاس درس تبدیل شوند

رئیس بسیج مداحان البرز گفت: هيئت‌های مذهبی باید به مثابه كلاس درس باشد و گويندگان و مداحان آنچه برای مردم بيان می‌كنند، براساس واقعيت‌های عاشورا باشد و سبك زندگی عاشورائیان در اين كلاس‌ها مطرح شود.

هیئت‌های مذهبی به کلاس درس تبدیل شوند

ابراهیم نوروزی‌فر، رئیس بسیج مداحان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با تاکید براینکه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نقش موثری در ترویج فرهنگ دینی جامعه دارند، گفت: مداحان می‌توانند در رشد فرهنگی و دینی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشند.
این مسئول با اشاره به اینکه مداحان باید برای مقابله با توطئه‌های دشمنانی که برای ضربه زدن به دین و مذهب جامعه اسلامی همیشه در میدان حاضرند، آمادگی لازم را داشته باشند، افزود: مبارزه با فرهنگ شیعه و شعائر آن به شکل گسترده امری است که استکبارجهانی همواره به دنبال آن است تا از این طریق جلوی توسعه و رشد جوامع اسلامی را بگیرد.
این مسئول در ادامه بر ضرورت پیشگیری از تبلیغ خرافات مذهبی درمداحی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری، مراجع تقليد و علما دغدغه‌های در رابطه با عزاداری‌ها دارند كه باید به آنها توجه كنيم.
نوروزی‌فر تصريح كرد: در فضای هیئت‌ها باید شور و شعور در كنار هم باشد و توامان اينها می‌تواند يك هیئت واقعی و يك تشكل صحيح اثرگذار فرهنگی را ايجاد كند .
وی گفت: هيئت‌های مذهبی باید به مثابه كلاس درس باشد و گويندگان و مداحان آنچه برای مردم بيان می‌كنند، براساس واقعيت‌های عاشورا باشد و سبك زندگی عاشورائیان در اين كلاس‌ها مطرح شود.
این مسئول خاطرنشان كرد : اگر اينگونه باشد و در اين مسير حركت كنيم، هیئت‌های مذهبی از آسيب‌هایی همچون بدعت و خرافات به دور می‌مانند و می‌توانند به عنوان يك هیئت اصيل الگوی ديگر تشكل‌ها باشند.
رئیس بسیج مداحان البرز در ادامه درخصوص فعالیت مداحان و هیئت‌های مذهبی البرزی در ایام ماه محرم، اظهار کرد: امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، هرگونه فعالیتی بر اساس تصمیم‌های ستاد ملی کرونا در استان البرز انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: یقینا مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تجمعات حداقلی در فضای باز و استفاده همکانی از ماسک برگزار می‌شود. همچنین پذیرایی در این مراسم ممنوع خواهد بود و در صورت اطعام عزاداران، تمام پروتکل‌های بهداشتی برای تهیه و توزیع غذا رعایت می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha