تولید آثار هنری عید غدیر در البرز
کد خبر: 3915118
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

تولید آثار هنری عید غدیر در البرز

واحد هنرهای تصویری حوزه هنری البرز با همکاری مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک عید سعید غدیر خم «آیتم تصویری پژوهشی» را جهت پخش از رسانه ملی تولید کرد.

تولید آثار هنری عید غدیر در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، واحد هنرهای تصویری حوزه هنری البرز با همکاری مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان البرز به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک عید سعید غدیر خم «آیتم تصویری پژوهشی» را با حضور استاد مهدی توکلی از سخنرانان برجسته کشور جهت پخش از رسانه ملی تولید کرد.
اهمیت واقعه غدیر از منظر پیامبر اکرم(ص)، موضوع اعیاد اسلامی و نگاه ویژه اسلام به عید غدیر، تقرب انسان‌ها به خداوند از راه ولایت اهل بیت، مظلوم واقع شدن واقعه غدیر در بین کشورهای اسلامی، ابلاغ پیام غدیر به نسل‌های آینده، اهمیت ابلاغ ولایت و جانشینی پیامبر از منظر قرآن موضوعاتی هستند که در این آیتم پژوهشی توسط استاد مهدی توکلی به آنها پرداخته می‌شود.
این آیتم پژوهشی در ایام عید غدیرخم از رسانه‌ ملی و صفحات اینستاگرام و تلگرام حوزه هنری البرز منتشر می‌شود.
همچنین واحد تجسمی حوزه هنری البرز پوسترهای تولیدی به مناسبت این ایام را با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در قالب نگارخانه شهری در معابر عمومی شهر کرج اکران کرد.
این مجموعه آثار که توسط هنرمندان گرافیست حوزه هنری البرز تولید شده است در قالب پوستر،‌ بنر شهری و استفاده در فضای مجازی در ایام عید سعید غدیر خم قابل ارائه می‌باشد.
اجرای گروه سرود سوره آفتاب البرز
‪ یکی دیگر از اقدامات حوزه هنری البرز به مناسبت عید سعید غدیرخم و با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت خاص کشور و همچنین با هدف پاسداشت مقام والای ولایت و امامت در بزرگترین عید شیعیان و فراهم نمودن اوقاتی خوب و مفرح در این روز فرخنده برای مردم، گروه سرود «سوره آفتاب البرز» با اجرای سرود در محلات مختلف، شادی و نشاط را به پشت پنجره خانه‌ها می‌برد و این عید سعید را به جشنی باشکوه، پرشور و شعف تبدیل می‌کند
«عید سادات»، «شاه مردان»، «هوای نجف» و «غدیرخم» عناوین سرودهای علوی این گروه می‌باشد که روز جمعه ۱۷ و شنبه ۱۸ مرداد ماه در سطح شهر کرج و محمدشهر اجرا می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha