درخواست اتحادیه عرب برای ارسال سریع کمک به لبنان
کد خبر: 3915074
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

درخواست اتحادیه عرب برای ارسال سریع کمک به لبنان

دبیرکل اتحادیه عرب از کشورهای عربی و جامعه بین‌المللی خواست که در ارسال کمک‌های امدادگرانه به لبنان تعجیل کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از «النشرة»، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب، با اشاره به اعلام شورای عالی امنیت دفاعی لبنان مبنی بر اینکه شهر بیروت به طور گسترده تخریب شده است، از همه کشورها خواست که هرچه سریع‌تر کمک‌های خود را به این شهر مصیبت‌زده ارسال کنند.

وی از دو بخش اقتصادی و اجتماعی کشورهای عربی خواست که از طریق هماهنگی با سازمان‌های امدادرسانی عربی و بین‌المللی، در این زمینه فعالیت کنند.

ابوالغیط ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت لبنان، تأکید کرد: اتحادیه عرب برای برقراری امنیت و آرامش در کشور لبنان تمام تلاش خود را خواهد کرد.

پیام تسلیت نوری المالکی به سیدحسن نصرالله

«نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق و نخست‌وزیر پیشین این کشور، در پیامی به «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان، کشته شدن شماری از شهروندان این کشور را در انفجار روز سه‌شنبه بیروت تسلیت گفت.

نوری المالکی در این پیام ضمن ابراز اندوه از این حادثه مرگبار با مردم لبنان ابراز همبستگی و حمایت کرد.

یادآور می‌شود، عصر سه‌شنبه انفجار بسیار مهیبی بیروت، پایتخت لبنان، را به لرزه درآورد که تا این لحظه بیش از صد کشته و بیش از ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است و مقامات لبنانی در تحقیقات اولیه علت این حادثه را انفجار مقادیری نیترات آمونیوم در یکی از انبارهای بندر بیروت بیان کردند.

انتهای پیام
captcha