۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در فضا‌های عمومی رعایت می‌شود
کد خبر: 3915038
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در فضا‌های عمومی رعایت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بابیان اینکه ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در فضا‌های عمومی رعایت می‌شود گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأثیر چشمگیری در کاهش میزان ابتلا و فوت ناشی از این بیماری داشته است.

۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در فضا‌های عمومی رعایت می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز چهارشنبه، 15 مردادماه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و گفت: آمار مبتلایان و فوتی‌ها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه برآورد‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در فضا‌های عمومی رعایت می‌شود، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأثیر چشمگیری در کاهش میزان ابتلا و فوت ناشی از این بیماری داشته است.

صومی، با اشاره به میانگین سن ابتلا به کرونا در استان، ۵۲ سال و میانگین فوت، ۶۹ سال است، گفت: سیر بیماری به سمت سنین بالاست که از نظر ما یک تهدید محسوب می‌شود و می‌تواند آمار فوتی‌ها را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: شانس ابتلا به کرونا در مردان و زنان تقریباً یکسان است، اما درصد فوت در مردان بیشتر است و از نظر سنی نیز همچنان افراد مسن بالای ۶۰ سال، بیشترین میزان ابتلای گزارش‌شده و فوت را دارند.

وی همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم تأکید کرد و گفت: برای برگزاری کنکور هم آماده‌ایم همه امکانات دانشگاه را برای تأمین آرامش روانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha