خبرنگاران در امر ایثار اجتماعی پیشگام باشند
کد خبر: 3915021
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

خبرنگاران در امر ایثار اجتماعی پیشگام باشند

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، مدافعان عرصه سلامت را مصداق بارز ایثار اجتماعی دانست و گفت: از رسانه ها می خواهیم در امر ایثار اجتماعی پیشگام بوده و به انعکاس این فرهنگ در جامعه بپردازند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 15 مردادماه در جریان بازدید از خبرگزاری های ایسنا و ایکنا که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، خبرنگاری را یک حرفه خطیر دانست و اظهار کرد: رسانه بهترین ظرفیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی رسانه ها را کمک کار بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و افزود: خبرنگاری عشق است و خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و می توانند به عنوان مطالبه گر، صدای جامعه به ویژه ایثارگران را به گوش مسئولان برسانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه کارگزاران نظام باید رسانه را یک فرصت بدانند و از انتقاد خبرنگاران ناراحت نشوند، گفت: رسانه ها عملکرد خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند این فرهنگ است.

پاکاری، ایثار اجتماعی را ماموریت جدید بنیاد شهید در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: ایثار اجتماعی می تواند گره گشای مشکلات کشور باشد و در جریان شیوع بیماری کرونا، شاهد نقش آفرینی ایثارگرانه کادر درمانی هستیم.

وی مدافعان عرصه سلامت را مصداق بارز ایثار اجتماعی دانست و ادامه داد: گیلان جزو استان های دارای بیشترین شهدای خدمت است. کمک های مومنانه در قالب رزمایش مواسات نیز جلوه ای دیگر از ایثار اجتماعی در روزهای کرونایی است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، ایثار اجتماعی را مقدم دانستن منافع دیگران بر منافع شخصی دانست و اظهار کرد: ایثار اجتماعی به رشد و پیشرفت و شکوفایی و بالندگی کشور در همه ابعاد کمک می کند. از رسانه ها می خواهیم در امر ایثار اجتماعی پیشگام بوده و به انعکاس این فرهنگ در جامعه بپردازند.

وی با بیان اینکه افزایش میانگین سنی خانواده ها و فرزندان شاهد و ایثارگر ماموریت های بنیاد شهید را دچار تغییر کرده است، گفت: جامعه هدف بنیاد شهید گیلان یک خانواده ۱۲۰ هزار نفری است و لذا برای جلب رضایتمندی این قشر معزز باید خدمات و برنامه هایمان را به روز و در حد توان مشکلات معیشتی درمانی و اشتغال آنان را برطرف کنیم.

پاکاری، با اشاره به سهم چهار درصدی گیلان در جامعه ایثارگری کشور، یادآور شد: یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره های شهداست و لذا به واسطه شیوع بیماری کرونا به سمت برگزاری یادواره های مجازی و تلویزیونی رفتیم و برای سایر استان ها الگو هستیم.

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان نیز، معیشت، امنیت و اعتماد عمومی را سه مولقه اساسی در تداوم حیات حکومت ها دانست و اظهار کرد: حیات یک حکومت بدون معیشت و امنیت نیز ادامه پیدا می کند، اما بدون اعتماد عمومی فروپاشی حتمی است.

وی رسالت اصلی رسانه را اعتمادسازی در جامعه دانست و گفت: رسانه های داخلی امروز وظیفه دارند با شفافیت و صداقت نسبت به اعتمادسازی اهتمام داشته باشند و توطئه های رسانه های بیگانه را خنثی کنند.

انتهای پیام
captcha