برگزاری مراسم ساخت معبد هندویی در محل مسجد بابری
کد خبر: 3914971
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

برگزاری مراسم ساخت معبد هندویی در محل مسجد بابری

با حضور نخست‌وزیر هند، مراسم نصب سنگ بنای معبد جدید هندوها در شهر آیودیا در شمال این کشور در محل مسجد پیشین بابری برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک؛ نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در مراسم آغاز به کار معبد جدید هندوها که در محل مورد منازعه مسجد بابری در شهر آیودیا برگزار شد، شرکت کرد.
 
برگزاری این مراسم در حالی صورت می‌گیرد که میزان شیوع ویروس کرونا در هند افزایش چشمگیری یافته است؛ آمیت شاه، وزیر کشور هند که قرار بود در این مراسم شرکت کند به دلیل ابتلا به کرونا حضور نداشت.
 

برگزاری مراسم ساخت معبد هندویی در محل مسجد بابری

منطقه اطراف برگزاری مراسم بسته شده و تنها ۳۱۰ نفر به مراسم دعوت شده‌ بودند اما خبرنگاران  می‌گویند شمار زیادی از مردم برای تماشای مراسم در محل حضور دارند که بیشتر آنها ماسک ندارند.

ساخت این معبد برای راما از خدایان هندو از وعده‌های انتخاباتی حزب حاکم بهاراتیا جاناتا، حزب ملی‌گرای حاکم به رهبری مودی بوده است.
 
مسجد بابری در قرن شانزدهم میلادی در این مکان بنا شد اما در حمله تندروهای هندو در سال ۱۹۹۲ به این مسجد مسلمانان تخریب شد. این حمله به شورش‌هایی انجامید که بیش از دو هزار نفر که عمده آنها مسلمان بودند، کشته شدند. مسلمانان هند اقلیت بزرگی را که بیش از ۱۷۰ میلیون نفر است، تشکیل می‌دهند.
 
بسیاری از هندوها بر این باورند که مسجد بابری روی ویرانه‌های معبد هندوها ساخته شده که پیش‌تر به دست مسلمانان ویران شده بود.

اما مسلمانان می‌گویند تا سال ۱۹۴۹ زمانی که هندوها مجسمه رام را در این مسجد گذاشتند، در آن عبادت می‌کردند.

سال پیش دادگاه عالی هند اعلام کرد که این مکان مقدس در آیودیا باید به هندوها داده شود و زمین دیگری به جای آن به مسلمانان برای ساخت مسجد داده شود.

برگزاری مراسم ساخت معبد هندویی در محل مسجد بابری 
انتهای پیام
captcha