انفجار بیروت و موج‌سواری رسانه‌های معاند برای حمله به حزب‌الله
کد خبر: 3914915
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

انفجار بیروت و موج‌سواری رسانه‌های معاند برای حمله به حزب‌الله

انفجار روز گذشته بیروت، که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است، رسانه‌ها و قلم‌های مزدور وابسته به محور آمریکایی ـ عبری ـ عربی را برانگیخت تا بار دیگر در آب گل‌آلود تور ماهیگیری پهن کنند و به جنبش حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران حمله‌ور شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر رسانه‌ای نهضت رسانه‌ای بحرین در ایران، در حالی که دولت لبنان چندین‌بار رسماً تأکید کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از انفجار ذخیره چند تنی ماده نیترات در یکی از مخزن‌های این بندر بوده که چند سال قبل از یکی از کشتی‌ها مصادره شده است. «سوسن الشاعر»، مقاله‌نویس روزنامه «الوطن» بحرین (نزدیک و منسوب به دفتر پادشاهی)، با نادیده گرفتن اظهارات رسمی یک دولت، در موضع‌گیری معاندانه مسبب این انفجار را ایران و حزب‌الله لبنان معرفی کرد و در یادداشتی توهین‌آمیز در صفحه توئیتر خود آنها را مورد هجوم قرار داد.
 
الشاعر با بازنشر یک کلیپ ویدئویی قدیمی از سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۱۹ که در آن استفاده از بندر بیروت برای انتقال سلاح به مقاومت را به شدت انکار می‌کند، نصرالله را دروغگو خوانده و در نتیجه‌گیری مضحک، بی‌مورد، خلاف واقع و در تضاد با اظهارات مسئولین لبنان تأکید می‌کند که انفجار اخیر بیروت در یک مخزن اسلحه متعلق به حزب‌الله اتفاق افتاده که نشانگر کذب بودن ادعاهای سیدحسن نصرالله است.
 
این مقاله‌نویس که در خصومت با انقلاب ۱۴ فوریه بحرین و شخصیت‌های برجسته آن از جمله آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان ید طولایی دارد، افزود: «اگر هوشیاری و همت نیروهای امنیتی بحرین نبود در بحرین هم شاهد انفجار مشابهی بودیم...».
 
همچنین شبکه‌های سعودی که همواره در راستای شبکه‌ها و سیاست‌های صهیونیستی حرکت کرده‌اند، این بار نیز فرصتی یافتند تا انگشت اتهام را به سوی مقاومت لبنان نشانه گیرند. العربیه و الحدث در همان لحظات نخستین ادعا کردند که براساس اطلاعات اولیه این انفجار در انبار سلاح و مهمات حزب‌الله در بندر بیروت اتفاق افتاده است. این دو شبکه حتی پس از اعلام رسمی مسئولان لبنان از علت حادثه، از مواضع خود کوتاه نیامدند و اتهام‌زنی به حزب‌الله لبنان همچنان از سرتیترهای صفحه نخست این دو رسانه است.
 
علاوه بر اینکه کاربران لبنانی فضای مجازی به سیاست فتنه‌انگیزی شبکه‌های سعودی واکنش نشان داده‌اند، این انتقاد به رسانه‌های لبنان نیز کشیده شده و همه رسانه‌ها با تأکید ضرورت همبستگی ملت برای عبور از این بحران، خواستار پیگیری اخبار از منابع رسمی شده‌اند.
 
تردیدی نیست که مخالفان مقاومت در چنین شرایطی در پی فشار حداکثری بر حزب‌الله بوده تا در رفتارهای این جنبش در ارتباط با رژیم صهیونیستی تغییر ایجاد کنند، غافل از اینکه مهمترین پایه قدرت حزب‌الله، حمایت مردم و اعتماد آنان به رهبران و فرماندهان‌شان است. مردم لبنان ثابت کرده‌اند که به آرمان‌های حزب و اهداف اعلام شده برای مقاومت در برابر اسرائیل وفادارند. 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha