مرحوم علی‌اصغر فارسیان؛ از مسجد احمدیه چهاردانگه تا امامزاده حلیمه ‌خاتون(س)
کد خبر: 3914889
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

مرحوم علی‌اصغر فارسیان؛ از مسجد احمدیه چهاردانگه تا امامزاده حلیمه ‌خاتون(س)

علی‌اصغر فارسیان، قاری و مدرس قرآن کریم که پس از سال‌ها جانبازی دعوت حق را لبیک گفت، سال‌های سال در مسجد احمدیه شهرستان چهاردانگه و امامزاده حلیمه ‌خاتون(س) تهران به آموزش کلام‌الله مجید مشغول بود.

علی‌اصغر فارسیان، قاری و مدرس قرآن کریم پس از سال‌ها تحمل درد و رنج زخم‌های مانده بر بدن در دوره هشت سال دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت. او متولد سال ۱۳۴۰ تهران بود و تلاوت را نزد اساتیدی چون سیدمحسن خدام‌حسینی، سیدمحسن موسوی‌بلده و رمضانی فراگرفت و بیش از سی سال بود که در نقاط مختلف تهران با برپایی جلسه به آموزش علاقه‌مندان به آیات الهی می‌پرداخت.

این استاد قرآن دوشنبه، ۱۳ مردادماه بعد از ۵۹ سال زندگی در کنار قرآن با مدال افتخار جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به برادر شهیدش پیوست. پیکر مرحوم فارسیان در آستانه ولادت امام هادی(ع) در امامزاده عباس(ع) چهاردانگه به خاک سپرده شد.

محمد کاظمی، قاری ممتاز قرآن کریم و از شاگردان مرحوم فارسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: مرحوم استاد فارسیان سال‌های سال در محل مسجد احمدیه شهرستان چهاردانگه مشغول آموزش قرآن کریم به نوجوانان و جوانان بود.

کاظمی ادامه داد: بنده در سال‌های دهه 60، توفیق شاگردی ایشان را داشتم که مسائل فراوانی را از ایشان فراگرفتم. مرحوم استاد فارسیان حضور فعالی نیز در مسابقات قرآن جامعه کارگری داشت.

این قاری ممتاز قرآن کریم با بیان اینکه مرحوم فارسیان شاگردان فراوانی را در عرصه تلاوت قرآن کریم تربیت کرد، اظهار کرد: البته مرحوم پس از سال‌ها فعالیت در شهرستان چهاردانگه به تهران رفت.

وی در رابطه با ویژگی‌های اخلاقی مرحوم استاد فارسیان اظهار کرد: ایشان انسان بسیار متواضع و از جانبازان دفاع مقدس بود و به خاطر همین تواضعشان بود که تقریباً گمنام بود و نامی همانند اساتید دیگر از ایشان برده نمی‌شود.

کاظمی تصریح کرد: مرحوم استاد فارسیان در سال‌های اخیر بدون هیچ چشم‌داشتی در محل امامزاده حلیمه خاتون(س) فعالیت می‌کرد و نوجوانان و جوانان فراوانی را به سمت انوار الهی قرآن کریم سوق داد.

این قاری ممتاز قرآن کریم با اشاره به ویژگی‌های تلاوت مرحوم فارسیان اظهارکرد: تلاوت ایشان بسیار شیرین و در سبک مرحوم استاد سعید مسلم بود که این سبک قرآنی را با ظرافت‌های بسیار زیبایی ارائه می‌داد.

انتهای پیام
captcha