لزوم پیشبرد مناسبات دوستانه ایران و بوسنی
کد خبر: 3914550
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین تأکید کرد:

لزوم پیشبرد مناسبات دوستانه ایران و بوسنی

وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر ایران در سارایوو بر لزوم پیشبرد مناسبات دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگووین، بیسرا تورکوویچ، وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در دیدار با محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو بر لزوم پیشبرد مناسبات دوستانه دو‌ کشور در ابعاد مختلف تأکید و از تلاش‌های سفیر ایران در این راستا قدردانی کرد.

در این ملاقات، تورکوویچ، معاون نخست‌وزیر و‌ وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین با یادآوری نقش مؤثر حمایت‌های دولت و‌ ملت ایران از مردم بوسنی و هرزگوین در دوران سخت گذشته تصریح کرد: ملت بوسنی و هرزگوین همواره قدردان حمایت‌های ملت ایران باقی خواهد ماند.

این دیدار به منظور خداحافظی سفیر ایران از معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه بوسنی با توجه به نزدیکی پایان مأموریت سفیر کشورمان صورت گرفت. حیدری ضمن تشریح تلاش‌ها و‌ دستاوردهای حاصل شده در راستای پیشبرد روابط دو‌ کشور در سالیان اخیر، خواستار حفظ روند رو به گسترش مناسبات دوجانبه در آینده شد.

سفیر کشورمان در این دیدار از افزایش چهار برابری حجم مبادلات تجاری دو کشور در چهار سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا تا حدی باعث کندی این روند شد که امیدواریم با غلبه بر این بیماری، شتاب گسترش مناسبات از سر گرفته شود.

حیدری همچنین با اشاره به سفر پیشین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به سارایوو، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد سفر وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین به تهران باشیم.

در این دیدار همچنین وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین، وضعیت شیوع کرونا در ایران را جویا شد و ابراز امیدواری کرد که مردم ایران هر چه زودتر بر این بیماری غلبه کنند.

انتهای پیام
captcha