اختتامیه جشنواره مطبوعات البرز مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3914438
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

اختتامیه جشنواره مطبوعات البرز مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز گفت: اختتامیه جشنواره مطبوعات ۱۶ مرداد به صورت اینترنتی با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره مطبوعات البرز مجازی برگزار می‌شود

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات البرز گفت: بیش از ۴۰۰ اثر در بخش اصلی و موضوعی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در حال حاضر در مرحله داوری نهایی قرار دارند.
وی توضیح داد: اختتامیه جشنواره مطبوعات ۱۶ مرداد به صورت اینترنتی با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.
مقدم با اشاره به آخرین وضعیت احداث خانه مطبوعات البرز افزود: ابتدا قرار بود که خانه مطبوعات البرز در سه طبقه ساخته شود ولی زیرساخت‌های آن را به گونه‌ای ایجاد کردند که قابلیت توسعه تا هفت طبقه را داشته باشد که همین امر هزینه ساخت آن را بالا برد.
این مسئول تاکید کرد: متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم، این پروژه مدتی متوقف شد ولی خوشبختانه با تخصیص اعتبار ۵۶۰ میلیونی سال قبل که در حال انجام است، پیش بینی می‌شود ساختمان خانه مطبوعات البرز تا پایان سال در سه طبقه به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه با گلایه از اعتبارات محدود حوزه فرهنگ و هنر اضافه کرد: متاسفانه در بخش تخصیص اعتبارات چه در سطح ملی چه در سطح استانی، حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه آخر قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز توضیح داد: در بحران‌ها و مشکلات مالی کشور هم اولین بخشی که بودجه‌اش را کم می‌کنند حوزه فرهنگ و هنر است که این نشان می‌دهد که این دو مقوله مهم، انسان‌ساز و جامعه‌ساز در ایران چقدر مهجور و مظلوم هستند.
وی با بیان اینکه اعتبار حوزه فرهنگ و هنر البرز در طول سال در حد صفر و به اندازه محروم‌ترین شهرهای کشور است، گفت: اگر بخواهیم هزینه‌های جاری و پرسنلی سالانه اداره کل ارشاد را کنار بگذاریم تنها ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای این مجموعه باقی می‌ماند. با این مبلغ چطور می‌توان به توسعه فرهنگی و هنری استان فکر کرد؟
این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت پردیس تئاتر البرز توضیح داد: قرار بود این مجموعه تا آخر امسال به بهره برداری برسد ولی با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مشکل ماده ۱۰۰ شهرداری این پروژه راکد مانده و بعید به نظر می‌رسد بتوانیم سر موعد مقرر آن را به پایان برسانیم.
وی تصریح کرد: تکمیل این پروژه بین ۴.۵ تا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین آن توسط بخش خصوصی می‌توان به تکمیل آن تا پایان سال امیدوار بود.
وی تاکید کرد: اگر بخش خصوصی به عنوان بهره بردار این پروژه را تکمیل کند، وزارت فرهنگ و ارشاد تجهیز و تامین لوازم مورد نیاز آن را تقبل می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شد بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش بینی شده برگزار نشود، گفت: در شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد بتوانیم بسیاری از برنامه‌ها از جمله جشنواره تئاتر استانی را برگزار کنیم و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان متاثر از شیوع کرونا یا برگزار نمی‌شوند یا در نهایت به شیوه مجازی برگزار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha