عزاداری محرم تعطیل نمی‌شود
کد خبر: 3910780
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

عزاداری محرم تعطیل نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه برگزاری مراسم محرم و صفر در کنار پروتکل‌های بهداشتی مطالبه هیئت‌های مذهبی باشد، گفت: دسته‌های عزاداری ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال شوند.

عزاداری محرم تعطیل نمی‌شود

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به شرایط موجود ناشی از شیوع کرونا و در پیش بودن ماه محرم و لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم این ماه با توجه به شرایط، گفت: حفظ شور حسینی دغدغه ایام محرم است و تلاش می‌کنیم با توجه به این امر مراسم اجرایی ماه محرم با درک شرایط موجود به شیوه‌ای صحیح و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و این مسئله مطالبه تبلیغات اسلامی از هیئت‌های مذهبی است.
وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید برنامه‌ای دقیق برای برگزاری برنامه‌های خود در شرایط فعلی داشته باشند و تمامی جوانب امر را بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی بسنجند، افزود: نقش رسانه و فعالان فرهنگی در این شرایط برای اطلاع‌رسانی به مردم درخصوص چگونگی حضور در مراسم ماه محرم با شیوه‌های بهداشتی بسیار تأثیرگذار و مهم است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: فضاسازی ماه محرم بسیار مهم است و هیئت‌های مذهبی با راه‌اندازی «موکب‌های سلامت» پای کار باشند و هر هیئت مذهبی یک ایستگاه سلامت باشد.
ولائی‌برحق با بیان لزوم برنامه‌ریزی دقیق هیئت‌ها برای اجرای برنامه‌های متناسب با شأن و منزلت ماه محرم، گفت: راهکار‌های لازم در این خصوص باید اندیشیده شود و قطعاً مراسم این ماه با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی در ایام محرم با وجود کرونا تعطیل نمی‌شوند و به اجرای عزاداری می‌پردازند؛ چرا که عشق و محبت اهل‌بیت‌(ع) به‌ویژه امام حسین‌(ع) در دل مسلمانان موج می‌زند و این عشق با هیچ وسیله‌ای خاموش نخواهد شد.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی با استفاده از ابزار‌های مختلف درصدد هستند تا دلیل شیوع کرونا را به برگزاری مراسم مذهبی ربط دهند، گفت: مسئولان فرهنگی و فعالان مذهبی با اجرای کامل اصول بهداشتی در اجرای این مراسم نمی‌گذارند تا این مسائل در اعتقادات دینی مردم خلل ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha