۵۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز
کد خبر: 3910306
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

۵۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند، گفت: اغلب زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند بین ۱۷ تا ۹۰ سال سن دارند.

5000 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز هستند

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه در حال حاضر 5000 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند، اظهار کرد: سن زنانی که به دلایلی مثل فوت، از کارافتادگی، طلاق، اعتیاد و ... همسر ناچار شده‌اند مسئولیت زندگی را بپذیرند و تحت پوشش بهزیستی البرز درآمده‌اند متفاوت است.

وی ادامه داد: اغلب زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند بین ۱۷ تا ۹۰ سال سن دارند.

این مسئول با اشاره به فرایند تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: این افراد با در دست داشتن مدارک سرپرستی خود مثل فوت همسر، از کارافتادگی و... به مراکز بهزیستی استان مراجعه و پرونده تشکیل می دهند.

وی گفت: شرایط زنان سرپرستی که متقاضی حمایت از سوی بهزیستی هستند بررسی می شود در صورت تایید، این افراد در برنامه‌های حمایتی این نهاد قرار می‌گیرند. مهمترین برنامه بهزیستی توانمندسازی این زنان تا نقطه‌ای است که بتوانند از پوشش این نهاد خارج شوند و بدون مشکل امورات زندگی خانواده خود را پیش ببرند.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به ارائه آموزش‌هایی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توضیح داد: این بسته‌های آموزشی با توجه به سن، مهارت، توانمندی و شرایط هر یک از این زنان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: البته در کنار مهارت‌آموزی، این افراد در برنامه‌ها و طرح‌هایی که به خودباوری، افزایش اعتماد به نفس و ... آنها منتهی می‌شود نیز شرکت داده می‌شوند.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز دولتی و خصوصی در استان فعال هستند که به زنان سرپرست خانوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha