باغ موزه‌های دفاع مقدس؛ ظرفیتی برای انتقال ارزش‌های حماسی
کد خبر: 3910291
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

باغ موزه‌های دفاع مقدس؛ ظرفیتی برای انتقال ارزش‌های حماسی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به مراحل تکمیل باغ موزه دفاع مقدس البرز گفت: تاسیس باغ موزه‌ها گامی ارزشمند برای انتقال مفاهیم حماسی و والای دفاع مقدس است.

باغ موزه‌های دفاع مقدس؛ ظرفیتی برای انتقال ارزش‌های حماسی

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: تاسیس باغ موزه‌ها در شهرهای مختلف کشور و استان البرز گامی ارزشمند برای انتقال مفاهیم حماسی و والای دفاع مقدس است و می‌توان رشادت‌های رزمندگان اسلام را در قالب این باغ موزه‌ها به نسل‌های آینده انتقال داد.
وی با بیان اینکه گوشه گوشه استان‌های مرزی کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان که در هشت سال دفاع مقدس درگیر صحنه نبرد بودند، باغ موزه هستند، افزود: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان‌هایی مانند البرز که با مرز فاصله دارند می‌تواند در معرفی حماسه‌های دفاع مقدس به مردم موثر باشد.
محمدی با قدردانی از همکاری شهرداری کرج و اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در آماده‌سازی باغ موزه دفاع مقدس در پارک جهان نمای کرج گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه از کمکی دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد باغ موزه‌های دفاع مقدس در کنار تبیین ارزش‌های بسیار والای فرهنگی و اعتقادی از حیث گردشگری نیز دارای اهمیت فراوان است، گفت: خواندن خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، دیدن تصاویر ضبط شده از آن دوران و یا مشاهده یادگاران زنده دفاع همیشه جاودان مقدس تاثیری بسیاری در جامعه دارد.
این مسئول در پایان گفت: اقدامات اولیه برای جمع‌آوری اسناد جهت پیگیری ثبت معنوی کارنامه ایثار و شهادت استان البرز و افتخارات شهدای معظم لشکر۱۰ سید الشهداء(ع) در فهرست آثار ملی کشور در دست اقدام است و همچنین پس بهره‌‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس البرز، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برای ثبت آن به عنوان یک اثر ماندگار معنوی در فهرست آثار ملی کشور نیز اقدام می‌کند.

 

 

انتهای پیام
captcha