اجرای طرح «شمیم‌نور» در مدارس البرز
کد خبر: 3909812
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

اجرای طرح «شمیم‌نور» در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح شمیم نور در مدارس البرز خبرداد و گفت: این طرح یکی از طرح‌های مکمل راهیان ‎نور است که با باز شدن مدارس و پایان بیماری کرونا، به اجرا درخواهد آمد.

اجرای طرح «شمیم‌نور» در مدارس البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: طرح «شمیم نور» یکی از طرح‌های مکمل راهیان‎ نور است که با باز شدن مدارس و پایان بیماری کرونا، به اجرا درخواهد آمد.
وی افزود: این طرح در وزارت آموزش و پرورش و شورای سیاست‌گذاری راهیان ‌نور مصوب شده است و قابلیت اجرا برای تعداد زیادی از دانش‌آموزان را دارد.
این مسئول بیان کرد: برنامه اجرایی آن توسط وزارت آموزش و پرورش و قرارگاه راهیان‌نور سپاه و بسیج ابلاغ شده است و هدف اصلی اجرای این طرح آشناکردن دانش‌آموزان با حوزه‌های جهاد، ایثار و شهادت است که یکی از موضوعات مهم زیرساختی در توسعه اقدامات فرهنگی است.
فهمیده تصریح کرد: در طرح شمیم‌نور، دانش‌آموزان در اردوهای یک روزه و با استفاده از ظرفیت‌های استانی با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه باید به این طرح به عنوان یک موقعیت تربیتی نگاه شود، توضیح داد: بازدید دانش‌آموزان از مراکز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حرم‌های مطهر شهدا تأثیر فراوانی در آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد روحیه سلحشوری و عرق ملی در نسل جوان دارد.

انتهای پیام
captcha