اهداف مرموز غرب برای معرفی اسرائیل به عنوان عامل حمله به تأسیسات ایران
کد خبر: 3909454
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
صدرالحسینی تشریح کرد:

اهداف مرموز غرب برای معرفی اسرائیل به عنوان عامل حمله به تأسیسات ایران

صدرالحسینی عملیات روانی و رسانه‌ای روزهای اخیر برای معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اصلی حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز و عدم پذیرش مسئولیت رسمی آن از سوی مقامات صهیونیستی را تلاش برای نمایش اقتدار ظاهری صهیونیست‌ها در برابر ایران و تأثیر بر دستگاه محاسباتی مسئولان کشور برای فراهم شدن بهانه لازم جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دانست.

سیدرضا صدرالحسینی

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اقدامات رسانه‌ای اخیر صهیونیست‌ها برای معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اصلی حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز و مجموعه حوادث چند روز گذشته در ایران و تکمیل این عملیات روانی با انتشار خبری در «بی بی سی» به نقل از منابع نامشخص صهیونیستی مبنی بر اقدام «موساد» در خنثی کردن طرح حمله به سفارتخانه‌های اسرائیل در اروپا و برخی نقاط دیگر از سوی ایران، گفت: با نگاهی به روند فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی و به اوج رسیدن اختلافات داخلی این رژیم نسبت به 50 سال گذشته و از طرفی انسجام همه‌جانبه جریان‌های مقاومت فلسطینی در مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، قابل درک است که این رژیم به واسطه این نگرانی‌های امنیتی، اقداماتی را در راستای جبران آن انجام دهد.

مشکلات درونی رژیم صهیونیستی

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد موضوع تظلم‌خواهی و مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی طی یکی دو سال گذشته انجام داده بی‌سابقه بوده است. عدم انسجام در دولت، احتمال فروپاشی دولت نتانیاهو، مشکلات عدیده در ارتش و بالاخص مشکلات فراوان در رژیم صهیونیستی به خاطر شیوع کرونا، این رژیم را مجبور می‌کند تا برای نمایش یک اقتدار ظاهری اقداماتی را در قالب عملیات روانی و رسانه‌ای انجام دهد که نمونه‌های آن همین موارد ذکر شده است.

صدرالحسینی اظهار کرد: تاکنون یک اظهارنظر رسمی از سوی مقامات صهیونیستی در خصوص برعهده گرفتن حمله به تأسیسات نطنز بیان نشده و این مقامات حاضر نشدند گمانه‌زنی‌های عمدتاً هالیوودی رسانه‌های خود را تأیید کنند، چراکه خود به خوبی بر غیرواقعی بودن این ادعاها آگاه‌اند و می‌دانند موج‌سواری بر رخدادهایی از این دست می‌تواند آثار و تبعات جبران‌ناپذیری برای رژیم آسیب‌پذیر اسرائیل به دنبال داشته باشد و واقف‌اند که قطعاً و یقیناً ضربه‌ جمهوری اسلامی سنگین‌تر از این ضربه صهیونیست‌ها خواهد بود.

دروغ‌پردازی رسانه‌ای با هدف خروج از بن‌بست راهبردی

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: با نگاهی دقیق به همه اقداماتی که رسانه‌ها در طی مدت اخیر انجام داده‌ا‌ند می‌توان گفت صهیونیست‌ها برای برون‌رفت از بن‌بست راهبردی، مجبور به یک سری دروغ‌پردازی‌ها شده‌اند تا در قبال شکست‌های متعددی که از جبهه مقاومت خورده‌اند، جمهوری اسلامی ایران، به مثابه مرکز مقاومت، را مورد آسیب‌های روانی و رسانه‌ای قرار دهند؛ لذا قطعاً رژیم صهیونیستی در وضعیت کنونی از همه توانمندی‌های رسانه‌ای خودش، که نتیجه ده‌ها سال سرمایه‌گذاری در این حوزه است، استفاده می‌کند.

صدرالحسینی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف رژیم صهیونیستی در راستای این گونه اقدامات و عملیات روانی و رسانه‌ای این است که نشان دهد جمهوری اسلامی را که در حال تبدیل شدن از یک قدرت منطقه‌ای به قدرتی بین‌المللی است و به تعبیر استراتژیست‌ها قدرت میانه در نظام بین‌الملل است، تحت تأثیر قرار دهد.

اقدامات راهبردی ایران و فروپاشی درونی اسرائیل 

وی تصریح کرد: اقدامات راهبردی جمهوری اسلامی در حمایت صریح و شجاعانه از محور مقاومت و جریان‌های فعال در این جبهه، ورود به حیات خلوت آمریکا در ونزوئلا و آمریکای لاتین، دست‌یابی به بازدارندگی همه‌جانبه دفاعی و توانمندی کامل برای تأمین امنیت ملی مانند حمله به عین‌الاسد، شرایط را برای نابودی رژیم صهیونیستی از درون فراهم‌تر از قبل کرده و مجموعه نظام سلطه تلاش می‌کند این قدرت جدید بین‌المللی که با بسیاری از منافع آن‌ها در تضاد رسمی قرار دارد، دیرتر به جایگاه شایسته خود برسد و در منظر افکار عمومی در داخل، منطقه و فضای بین‌الملل، کشوری ضعیف که نمی‌تواند از منافع ملی خودش در برابر رژیم صهیونیستی دفاع کند، جلوه کند.

صدرالحسینی تأکید کرد: واقعیت آن است که مسئولان آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی به خوبی از قدرت جمهوری اسلامی مختلف مطلع هستند و به همین دلیل در هماهنگی کامل برای ناامید کردن مردم ایران از جمهوری اسلامی از همه توان رسانه‌ای خود استفاده می‌کنند. درباره خبر منتشره از سوی «بی بی سی» نیز باید گفت بسیار واضح است که تهیه و انتشار این خبر که منبع و محل وقوع آن مجهول است در ادامه سناریوهای قبلی، با هدف القای پذیرش نقش رژیم صهیونیستی در رخدادهای اخیر به ویژه حادثه نطنز از سوی ایران بوده و انتشار خبر دروغ مربوط به قصد جمهوری اسلامی برای هدف قراردادن سفارتخانه‌های این رژیم در کشورهای مختلف نیز با همین رویکرد انجام شده است.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: ادامه دست‌وپا زدن‌های رژیم صهیونیستی برای «قدرتمندنمایی» خود به قیمت بر باد دادن حیثیت رسانه‌هایی که ادعای بی‌طرفی و رفتار حرفه‌ای دارند، نشان از ضعف و آسیب‌پذیری مفرط این رژیم داشته و تأییدکننده این واقعیت است که سردمداران رژیم صهیونیستی ناامیدانه به دنبال اجرای نمایش‌های تکراری برای خیال‌بافی در مورد آرزوهای دست‌نیافتنی خود هستند.

تحریک ایران به اقدام متقابل با هدف تمدید تحریم تسلیحاتی

صدرالحسینی درباره ارتباط این گونه اقدامات رسانه‌ای و روانی صهیونیست‌ها با نگرانی آنها از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در 27 مهرماه و تلاش برای تحریک ایران به اقدامات متقابل و فراهم شدن زمینه تمدید این تحریم‌ها در فضای بین‌المللی، گفت: نگرانی صهیونیست‌ها از لغو تحریم‌های تسلیحاتی بیشتر از ناحیه فراهم شدن امکان فروش سلاح از سوی جمهوری اسلامی است تا خرید سلاح.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در 41 سال گذشته در تحریم کامل تسلیحاتی بوده و کمتر از 10 درصد نیازمندی‌های فعلی تسلیحاتی خود را می‌خرد و بیش از 90 درصد‌ آن را در داخل تولید می‌کند. بنابراین نگرانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه، که پمپئو از جانب آن‌ها نگرانی‌شان را از لغو تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی بیان کرد، به خاطر امکان صادرات تولیدات دفاعی جمهوری اسلامی است.

این کارشناس مسائل منطقه ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند، انجام اقداماتی است که تحریم‌های تسلیحاتی ایران هرچه سریع‌تر تمدید شود. به این معناکه رژیم صهیونیستی علاقه‌مند است، اقداماتی اثرگذار بر روی قدرت محاسبات مسئولان جمهوری اسلامی انجام دهد تا مسئولان کشور اقدامی انجام دهند که به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی کمک کند.

صدرالحسینی یادآور شد: در حقیقت صهیونیست‌ها برای جلوگیری از تصمیم‌گیری عقلانی مسئولان در موضوعات راهبردی تلاش می‌کنند و لذا استفاده حداکثری از عملیات و جنگ روانی و رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده تا شاید جمهوری اسلامی اقدامی غیرحقوقی علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد. براین اساس همان طور که در سؤال اول بیان شد، مقامات رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان به طور رسمی مسئولیت هیچ یک از اقداماتی را که رسانه‌ها به دروغ به اسرائیل منتسب می‌کنند، برعهده نگرفته است، اما در عین حال هم تلاش می‌کند با پمپاژ خبری و گسترش تحلیل‌های غلط در فضای مجازی، جمهوری اسلامی دچار اشتباه شده و حرکتی را انجام دهد که نظام بین‌الملل به لحاظ حقوقی بتواند مستندی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به دست بیاورد.

انتهای پیام
captcha