برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در قالب وبینار
کد خبر: 3908751
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در قالب وبینار

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه برگزاری وبینارها در دهه کرامت سال جاری با حضور اساتید ملی و بین‌المللی تجربه موفق ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد بود، از برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به‌صورت وبینار خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، صبح امروز، 15 تیرماه در نشست «بررسی راهکارهای ترویج معارف سیدالساجدین در قالب دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)» که به‌صورت مجازی و با حضور اعضای ستاد برگزاری کنگره و معاونان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از یک دهه تلاش فعالان فرهنگی هرمزگان در راستای معرفی شخصیت امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سجادیه، اظهار کرد: در دهمین سال برگزاری این کنگره باید با محوریت یک شعار مباحث را پیگیری کنیم.

وی خطاب به اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، گفت: امروز تمام علاقه‌مندان امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه انتظار دارند به پشتوانه تجاربی که دارید از آن‌ها در زمینه‌های فکر، ایده، طرح و پیشنهاد برنامه‌ای با ظرفیت هیئت اندیشه‌ورزی که دارید، پشتیبانی کنید.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: بسیار شایسته است که کنگره امام سجاد(ع) حلقه وصلی شود و همه فعالان و مراکز، اعم از کانون‌های فرهنگی ـ هنری، هیئات مذهبی، مؤسسات خیریه و افرادی که به نام امام سجاد(ع) فعالیت می‌کنند را شناسایی و شبکه مراکز امام سجاد(ع) را راه‌اندازی کنید.

وی از طرح نذر امام سجاد(ع) به‌عنوان احیاکننده سیره اجتماعی آن حضرت یاد کرد و گفت: این طرح از سال‌های گذشته به شکلی شایسته در هرمزگان کلید خورد اما انتظار می‌رود که با یک هدف‌گذاری خوب، برکات آن ابتدا در خود هرمزگان و در طول سال ساری و جاری باشد و سپس منطقه و درنهایت کل کشور از آثار و خدمات و برکات آن برخوردار شوند.

طاهریان با تأکید بر رایزنی با سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای هدایت نیت واقفان به سمت ایجاد وقف‌هایی برای احیای معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سجادیه، بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور نیز با ظرفیت پرتال بچه‌های مسجد آمادگی دارد که در برنامه‌های آموزشی و مسابقه‌ای معارف امام سجاد(ع) با محوریت ستاد فهما استان هرمزگان در طول سال در راستای ترویج معارف سجادیه و صحیفه مشارکت داشته باشد.

معاون سازمان‌دهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از برگزاری وبینارها با حضور اساتید ملی و بین‌المللی به‌عنوان تجربه موفق ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در دهه کرامت سال جاری نام برد و گفت: دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) می‌تواند از این تجربه بسیار خوب بهره ببرد.

برنامه‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به تولیدات فاخر تبدیل شود

سعید سعادتی، معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور نیز در این جلسه از استان هرمزگان به جهت پرداختن به ابعاد مختلف سیره امام زین‌العابدین(ع) و معرفی صحیفه سجادیه به دنیا قدردانی کرد و افزود: تا پیش‌ از این، کمتر در سطح جهان به صحیفه سجادیه پرداخته شده بود و این کنگره به‌خوبی توانسته به این خلأ در سطح کشور و حتی بسیاری از کشورهای جهان پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا از خلأ معنویت به‌شدت رنج می‌برد و تشنه معارف حقه اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: امروز که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در همه کشورهای دنیا، ارتباطات قطع شده، ویژه‌برنامه‌های بخش بین‌الملل کنگره امام سجاد(ع) می‌تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به هم‌زمانی کنگره دهم با هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امسال گنجینه ۴۰ سال مقاومت نیز پیش روی ملت ماست و در برنامه‌های داخلی و برون‌مرزی می‌توان در کنار معرفی شخصیت نورانی امام سجاد(ع)، گوشه‌هایی از دفاع مقدس را برای آزادگان کشورهای مختلف نشان داد.

سعادتی با اشاره به 10 ساله شدن کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، گفت: پس از یک دهه تلاش در راستای ترویج معارف امام سجاد(ع) باید برنامه‌های محتوایی 10 دوره گذشته به تولیدات فاخر تبدیل و به جامعه عرضه شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مخاطبان کنگره در گذشته از قشر نخبگان جامعه بوده‌اند، گفت: امسال فرصتی است که دوره آموزشی سفیران ولایت که در راستای تحقق گام دوم انقلاب برگزار خواهد شد، با حضور اقشار تأثیرگذاری نظیر نوجوانان، هنرمندان و فعالان فضای مجازی برگزار شود.

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت است، بیان کرد: این موضوع می‌تواند به‌عنوان شعار دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) انتخاب شود.

سعادتی با تأکید بر توجه ویژه به تولیدات فاخری نظیر کلیپ، پوستر، عکس نوشته، موشن‌گرافی، طرح‌های گرافیکی و ... با موضوع امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه در کنگره دهم، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم نشستی با حضور مسئولان استانی به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره با روسای صداوسیما کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات و رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در راستای همکاری، مشارکت و هم‌افزایی در برگزاری این رخداد مهم فرهنگی و معنوی برگزار شود.

وی در پایان تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کشور همچون سنوات گذشت با تمام ظرفیت‌ها در برگزاری دهمین کنگره در سطح ملی، بین‌المللی همکاری خواهد کرد.

علی علامه‌زاده، دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نیز در این نشست ضمن قدردانی از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌عنوان یکی از برگزارکنندگان اصلی کنگره، گفت: با توجه به شرایط کنونی، باید از تجارب ارزشمند دیگر نهادها و مراکز باید به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی بیان کرد: دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از ۱۲ تا ۲۵ محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا در قالب‌های نوین به‌صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha