مشهد؛ میزبان بخش پژوهشی مسابقات ملی قرآن آموزش‌وپرورش
کد خبر: 3908693
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

مشهد؛ میزبان بخش پژوهشی مسابقات ملی قرآن آموزش‌وپرورش

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور در بخش پژوهشی به میزبانی مشهد و به‌صورت مجازی خبر داد.

مشهد؛ میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن آموزش‌وپرورشعلیرضا مالک‌اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: بخش پژوهشی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور و همچنین پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقات از 20 تیرماه تا 20 مردادماه ویژه دانش‌آموزان و در نیمه دوم شهریورماه ویژه فرهنگیان در دو بخش مقدماتی و نهایی اجرا می‌شود.

مالک‌اشرفی ادامه داد: در مرحله مقدماتی آثار همه نفرات برتر استان‌ها از طریق پلت‌فرم‌های اینترنتی تدارک دیده شده، دریافت، بررسی و مورد داوری قرار خواهد گرفت و افرادی که حد نصاب نمره لازم را کسب کنند به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا می‌کنند.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص شیوه برگزاری این مسابقات، گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در اثر شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مسابقات به‌صورت حضوری، تمام فرآیندهای دریافت و داوری آثار در هر دو مرحله مقدماتی و نهایی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به نحوه داوری بخش نهایی این دوره از مسابقات، بیان کرد: داوری بخش نهایی مسابقات دانش‌آموزان و فرهنگیان به‌‎صورت ارتباط تصویری و آنلاین برگزار خواهد شد.

مالک‌اشرفی افزود: مسابقات فرهنگیان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ 10 جزء، حفظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام و مسابقات بخش پژوهشی دانش‌آموزان در رشته‌های نهج‌البلاغه، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن‌ کریم برگزار می‌شود.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اینکه این استان تجربه 18 ساله در میزبانی این مسابقات را دارد، بیان کرد: اعتقاد ما این است که تربیت و فعالیت‌های تربیتی در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود؛ لذا امسال نیز با وجود شرایط پیش آمده، اهتمام لازم را در میزبانی و اجرای این مسابقات داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم از طریق فضای مجازی همراه با تلاوت قاریان برجسته ویژه شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، برگزاری زیارت مجازی حرم امام رضا(ع)، برگزاری جشن و جنگ‌های شادی به‌صورت مجازی و همچنین ارسال بسته‌های متبرک حرم مطهر برای شرکت‌کنندگان از جمله فعالیت‌های فوق‌برنامه مسابقات خواهد بود.

مالک‌اشرفی گفت: اعلام نتایج اسامی برگزیدگان این دو رویداد قرآنی در مراسم اختتامیه به‌صورت مجازی و از طریق پخش زنده صداوسیما با اجرای برنامه‌های تواشیح و ... دنبال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha