آموزش‌های حج تمتع در فضای مجازی ادامه دارد
کد خبر: 3908381
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

آموزش‌های حج تمتع در فضای مجازی ادامه دارد

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد با اشاره به اینکه زائران سفر حج تمتع سال آینده با احتساب هزینه‌های امسال اعزام می‌شوند، از برگزاری جلسات آموزشی در فضای ممجازی خبر داد.

آموزش‌های حج تمتع در فضای مجازی ادامه داردبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی حبیبیان، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد 13 تیرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد اظهار کرد: از امام رضا (ع) نقل شده که هیچ چیز برای رفع مشکلات اقتصادی بهتر از حج مستمر و مستدام نیست و علی‌رغم اینکه عده‌ای فکر می‌کنند در مسیر حج هزینه کردن، از دست دادن سرمایه است، کسی که در این مسیر سرمایه و هزینه کند بر غنا و ثروت و دارایی‌اش با عنایت حضرت حق افزوده می‌شود.

وی با تبریک ایام دهه کرامت و این که این ایام به نام هفته حج نامگذاری شده گفت: امسال 24 کاروان در استان با ظرفیت 3590 زائر سهیمه داشتیم که به دلیل مشکلاتی که ویروس منحوس کرونا به وجود آورد، تمامی اقدامات از راه دور و در فضای مجازی صورت گرفت.

حبیبیان افزود: پس از ثبت‌نام‌ها و تکمیل کاروان‌ها و معرفی مسئولان و روحانیون کاروان، مباحث از طریق فضای مجازی در اختیار زائران قرار گرفت و بعثه رهبری نیز کلاس‌های آنلاین آموزشی به صورت سراسری برگزار کرد.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت و بعثه تمام مقدمات برگزاری یک حج را انجام داده و آمادگی کامل برای اعزام به حج تمتع وجود داشت ولی متاسفانه کشور سعودی حج را به داخل کشور محدود کرد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد بیان کرد: برنامه‌های آموزشی زائران ادامه دارد و به صورت مستمر در فضای مجازی برگزار می‌شود و در صورت رفع مشکلات محدودیتی ناشی از کرونا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زائرانی که امسال ثبت‌نام کرده‌اند با احتساب هزینه امسال به حج تمتع سال آینده اعزام می‌شوند ادامه داد: البته در صورت انصراف و اینکه سال آینده مجدد برای ثبت نام اقدام کنند با همان هزینه سال 1400 در اولویت قرار می‌گیرند.

حبیبیان با اشاره به اینکه زائران نگران نباشند و همچنان با مسئولان مربوطه ارتباط داشته باشند گفت: امیدواریم در رکاب امام زمان (عج) باشیم و در محضر ایشان حج با معرفت را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha