مبارزه با فساد اعتماد به نظام را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3908374
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

مبارزه با فساد اعتماد به نظام را افزایش می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قاطعیت برخورد با مفسدین صرفاً آثار مثبت اقتصادی ندارد، بلکه اثر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مبارزه با فساد اعتماد به نظام را افزایش و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

مبارزه با فساد اعتماد به نظام را افزایش می‌دهدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 13 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست، گفت: در مبارزه با فساد باید قاطعیت به خرج داد تا روح امید به اصلاح جامعه، اعتماد به انقلاب و کارآمدی نظام تقویت شود.

وی اظهار کرد: فساد مانند ویروس خطرناک است و اگر جلوی آن گرفته نشود، قطعاً ریشه می‌دواند به همین علت قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل است و البته مبارزه با فساد با سخنرانی و مصاحبه انجام نمی‌شود و نیاز به برنامه و عمل دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز با درخواست از دست‌اندرکاران مبارزه با فساد گفت: باید عدالت‌خواهی را به مطالبه عمومی تبدیل کرد تا روح آن در جامعه زنده شود؛ چرا که این اقدام، یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای پرکردن شکاف طبقاتی بین مردم و رفع تبعیض است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد فقط اثر و برکت اقتصادی ندارد بلکه آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اعتقادی دارد، اضافه کرد: مبارزه با فساد اعتماد و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد و آسیب‌های اجتماعی را کم می‌کند و فرهنگ کار و تولید درست را رواج داده و ارزش‌های دینی را تقویت می‌کند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اعتماد مردم به نظام مهم‌ترین سرمایه کشور است و حتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب ذکر شده است که کاش افرادی بتوانند مانند شهید آوینی جهاد عظیم مقابله با کرونا را روایت کنند.

وی بیان کرد: قوه قضائیه باید به این مسئله توجه کند که علاوه بر کار تبلیغاتی و آماردهی، کار هنری و رسانه‌ای عملی هم لازم است و آن موقع اعتماد عمومی مردم به نظام تقویت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: البته در این میان افرادی هم پیدا می‌شوند تا اعتماد مردم را بگیرند که این افراد باید بدانند درصدد فرعی‌سازی مشکلات کشور هستند و موضوعات اصلی کنونی کشور حل مشکلات اقتصادی معیشتی و فرهنگی کشور است.

وی همچنین یاد جان‌باختگان حادثه کلینیک تهران را گرامی داشت و این مصیبت را به خانواده داغدار آنان تسلیت گفت.

امام جمعه تبریز از مجموعه شورای شهر و شهرداری تبریز هم خواست تا مشکلات کارگران به ویژه کارگران اتوبوس‌رانی را حل کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تأکید بر اینکه اگر پیشرفت صنعتی و رونق اقتصادی باشد، ولی عدالت اجتماعی نباشد، وضعیت همیشه خراب خواهد بود، گفت: ما رونق اقتصادی را در کنار عدالت اجتماعی می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تبریک ولادت امام رضا(ع) گفت: دعوت از امام رضا توسط مأمون به خاطر چندین هدف بود که می‌توان به تبدیل مبارزه حاد شیعه به عرصه آرام و بی‌خطر، کنترل فعالیت‌های امام هشتم، ایجاد فاصله میان مردم و امام رضا(ع)، کسب وجهه و حیثیت معنوی برای خود مأمون و تبدیل امام هشتم به توجیه‌گر زشتی‌های دستگاه خلافت اشاره کرد.

امام جمعه تبریز گفت: امام هشتم با شرایطی از قبیل عدم دخالت در حکومت، حمایت همه‌جانبه و همیشگی از مردم این دعوت را پذیرفت که کار ایشان موجب دلگرمی مردم و رسوایی مأمون شد.

انتهای پیام
captcha