برگزاری جشنواره «هنرهای مفهومی با محوریت رضوی» در سمنان
کد خبر: 3908326
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

برگزاری جشنواره «هنرهای مفهومی با محوریت رضوی» در سمنان

مدیرکل ارشاد سمنان ترویج فرهنگ رضوی را از اولویت‌ها و برنامه‌های اداره ارشاد استان دانست و افزود: امسال برگزاری جشنواره هنرهای مفهومی با محوریت رضوی را در برنامه داریم.

برگزاری جشنوار «هنرهای مفهومی با محوریت رضوی» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح لاله‌زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته، 12 تیرماه به‌مناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سبک زندگی، سیره، اخلاق و منش ثامن‌الحجج حضرت رضا(ع) باید به شکل شایسته تبیین و به نسل جوان و نوجوان منتقل شود، اظهار کرد: امام رضا(ع) نه تنها متعلق به مسلمانان بلکه متعلق به تمام بشریت است.

وی با اشاره به خصوصیات انسانی و الهی حضرت رضا(ع) متذکر شد: دانش بی‌نظیر ایشان دشمنان را متحیر کرد و ‌موجب شد ترفندهای مأمون بی‌ثمر بماند. امام هشتم به این جهت رضا نامیده شد که دوست و ‌دشمن بر دانش و ‌علم او مهر تأیید زده و به عبارتی رضا به رضا بودنش دادند دانشمندان و ‌حتی برخی از افراد مأمون همه از دانایی و ‌علم بی‌نظیر او متحیر مانده و در مناظره‌های صورت گرفته با ایشان همواره طعم شکست را چشیدند.

فلاح ترویج فرهنگ رضوی را از اولویت‌ها و برنامه‌های این اداره‌کل دانست و گفت: این اداره‌کل امسال برگزاری جشنواره هنرهای مفهومی با محوریت رضوی را در برنامه دارد.

مدیرکل ارشاد استان با تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره اقدامی نو است که به دلیل شیوع کرونا با استفاده از فضای مجازی و در رشته‌های مختلف به‌صورت ملی برگزار می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های مشترک فرهنگی ـ هنری بین این اداره‌کل و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اجرا می‌شود که در این راستا در قالب تفاهم‌نامه‌ای قرار است برنامه‌هایی از جمله تهیه پوستر جشنواره امسال با موضوع «امام رئوف» ارائه شود و چنانچه در یکی از شهرهای مسیر زائران به مشهد امکان تولید و نصب تابلو یا المان نفیس، فاخر و ماندگار وجود دارد بنیاد مذکور آماده همکاری است.

وی تولید سرود فاخر توسط گروه‌های فعال در استان و نیز کمک و حمایت از تحقیقات و پایان‌نامه‌های مرتبط با امام رضا و اهل بیت(ع) و مشارکت در تولید و خرید آن توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل با همکاری بنیاد امام رضا(ع) دانست.

انتهای پیام
captcha