جان‌باختن ۲۲۰ لرستانی بر اثر ابتلای به کرونا
کد خبر: 3908198
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

جان‌باختن ۲۲۰ لرستانی بر اثر ابتلای به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به جان باختن ۲۲۰ لرستانی بر اثر ابتلای به کرونا، گفت: در سنین بالا میزان مرگ و میر بالاتر بوده و از سن ۶۰ سال به بالا تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ تصاعدی بالا می‌رود.

جان‌باختن ۲۲۰ لرستانی بر اثر ابتلای به کرونابه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز پنج‌شنبه، دوازدهم تیرماه در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در استانداری لرستان برگزار شد، با بیان این‌که لرستان در بیماری کووید ۱۹ وضعیت قرمز دارد، گفت: تاکنون ۹۶۹۵ لرستانی به کرونا ویروس مبتلا و ۲۲۰ نفر نیز فوت کردند.

وی با بیان این‌که در ۱۰ شهر استان وضعیت قرمز است و در بروجرد و ازنا بالاترین میزان ابتلا به این ویروس را داریم، افزود: در حال حاضر ۱۶۴ تخت ICU در استان داریم.

نیکبخت با بیان این‌که در سنین بالا میزان مرگ و میر بالاتر بوده و از سن ۶۰ سال به بالا تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ تصاعدی بالا می‌رود، اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود تخت ICU در استان مواجه‌ایم و از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم ۵۰ تخت را به استان اختصاص داده و در عین حال این استان را به‌عنوان معین لحاظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای تخت‌های ICU به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ در بیمارستان‌های شهدای عشایر، شهید رحیمی، آیت‌الله بروجردی فضای لازم را برای نصب تخت‌های ویژه داریم.

نیکبخت گفت: هم اکنون در هر بیمارستان یک بخش را به بیماران مبتلا به کرونا ویروس اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha