برگزاری 400 نمایشگاه در بقاع متبرکه کشور
کد خبر: 3908038
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

برگزاری 400 نمایشگاه در بقاع متبرکه کشور

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف کشور گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی ۴۰۰ نمایشگاه در بقاع متبرک کشور برگزار می‌شود.

برگزاری 400 نمایشگاه در بقاع متبرکه کشور

به گزارش ایکنا از البرز، رضا معممی مقدم، مدیر کل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف کشور، دهم تیرماه در حاشیه بازدید از مرکز بسته‌بندی لوازم تحریری کودکان نیازمند استان البرز اظهارکرد: با رفع موانع تولیدکنندگان داخلی می‌توانیم به کسب و کار داخلی رونق دهیم.
وی در مورد اجرای هشتمین طرح مهر تحصیلی، افزود: این طرح با هدف حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا اجرا می‌شود.
این مسئول با اشاره به هزینه تامین این اقلام، بیان کرد: این طرح از محل عواید موقوفات دارای درآمد برای سال 99 تامین می‌شود.
معممی‌مقدم هدف‌گذاری این مجموعه را جلب مشارکت‌های مردمی، ترغیب و جذب خیرین دانست و عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح بسترسازی و فراهم‌کردن مقدمات تحصیلی برای دانش‌‌آموزان کم‌برخوردار است و تلاش ما این است که برای جامعه هدفی که کودکان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دارالایتام‌های اوقاف هستند، گامی برداشته باشیم.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، 40 هزار بسته بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود، تصریح کرد: این بسته‌های مهر تحصیلی در بین دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم توزیع می‌شود.
مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف کشور همچنین از برگزاری نمایشگاه در 400 بقعه کشور در راستای عرضه تولیدات و محصولات داخلی خبر داد و گفت: 1247 موقوفه در کشور وجود دارد که 553 از این موقوفات دارای درآمد هستند.
معممی‌مقدم، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از موقوفات دارای نیت مرتبط با مهر تحصیلی هستند که بیشترین نیت در تهران و کمترین در خراسان شمالی و ایلام است و استان البرز نیز باید تلاش کند که موقوفه مرتبط با مهر تحصیلی را ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha