راه‌اندازی 500 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی در البرز
کد خبر: 3907824
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

راه‌اندازی 500 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۵۰۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی دراین استان با شعار«هردانش‌آموز یک مهارت» راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی 500 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی در البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه کلاس‌های تابستانی با رویکرد مهارت‌محوری درفضای مجازی و حضوری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مجازی درشبکه شاد حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی فعالیت خود را آغازکرده‌اند.
وی افزود: آموزش مهارت‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی، قرآن، نهج‌البلاغه، مطالعه، مهارت‌های کارآفرینی، ورزشی، هنرهای تجسمی، سواد رسانه‌ای، کتاب و کتابخوانی، شعر وداستان، خبرنگاری، رباتیک، مجری‌گری، پیشگامان سلامت، هنرهای نمایشی و دستی در ردیف فعالیت‌های تابستانی۹۹ گنجانده شده است.
این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی به مدت ۶ هفته اوقات فراغت خود را با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی وعلمی سپری خواهند کرد.
وی اضافه کرد: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در البرز تاکنون نشست‌های مختلفی با نمایندگان ۱۸ دستگاه‌های اجرایی فعال در استان برگزار شده است تا با هم‌افزایی دستگاه‌ها از جزیره‌ای عمل‌کردن در این بخش مهم تا حدودی جلوگیری شود.
فهمیده با بیان اینکه فصل تابستان بهترین فرصت برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان درقالب برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، مهارتی، ورزشی و سایر فعالیت‌های آموزشی است، عنوان کرد: دراین تعطیلات می‌توان بستر شکوفایی استعداد، خلاقیت، مهارت و توانایی‌ها را برای دانش‌آموزان به وجود آورد.
وی ادامه داد: پایگاه‌های تابستانی زمینه تقویت روحیه، یادگیری مهارت‌های زندگی، خودباوری و تلاش‌کردن برای رسیدن به هدف را در دانش‌آموزان به وجود می‌آورد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: کلاس‌های حضوری پایگاه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: ۴۷۰ پایگاه تابستانه آموزش و پرورش استان البرز در فضای مجازی و ۳۰ پایگاه به صورت حضوری برای دانش‌آموزان سازماندهی شده است.

 

انتهای پیام
captcha