آمادگی 520 گروه جهادی در البرز برای ضدعفونی کردن معابر
کد خبر: 3907817
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

آمادگی 520 گروه جهادی در البرز برای ضدعفونی کردن معابر

مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی البرز گفت: باتوجه به افزایش ابتلا به بیماری کرونا، ۵۲۰ گروه جهادی آمادگی دارند تا برای ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن مختلف همچون بیمارستان‌ها وارد عمل شوند.

آمادگی 520 گروه جهادی در البرز برای ضدعفونی کردن معابر

میلاد بویینی، مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: باتوجه به افزایش ابتلا به بیماری کرونا، ۵۲۰ گروه جهادی آمادگی دارند تا برای ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن مختلف همچون بیمارستان‌ها وارد عمل شوند.
وی افزود: گروه‌های جهادی مناطق هدفی را در حاشیه شهرها برای ضدعفونی تعریف کرده‌اند ولی در سطح شهرها و اماکن اگر درخواستی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان داده شود، آمادگی لازم برای این کار وجود دارد.
این مسئول با اشاره به فصل تابستان و آغاز اردوهای جهادی، افزود: در فصل تابستان اردوهای جهادی فعال می‌شوند ولی با توجه به بیماری کرونا این اردوها به حالت نیمه فعال درآمده‌اند و فقط ممکن است در مناطق سفید و زرد این اردوها برگزار شود.
مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه های جهادی بسیج سازندگی استان البرز افزود: در حوزه معیشتی نیز حرکت گروه‌های جهادی ادامه دارد به طوریکه در نشستی که با کمیته امداد استان برگزار شد، مقرر شد تا خانواده‌های تحت پوششی که منازلشان نیازمند بهسازی،‌ بازسازی و یا ساخت است، توسط گروه‌های جهادی اقدام شود.
وی تصریح کرد: در استان البرز ۶۰۰ منزل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیازمند بهسازی و بازسازی و ۱۰۸ خانواده نیز نیازمند ساخت مسکن هستند.
بویینی همچنین به تولید ماسک و مواد ضدعفونی توسط گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی آمادگی دارند تا کارگاه‌های کوچک تولید ماسک و مواد ضدعفونی را راه‌اندازی کنند ولی اکنون وضعیت کشور در این حوزه عادی است و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha