شاه‌بیت سخنان امام خمینی (ره) رفع محرومیت بود
کد خبر: 3902779
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵

شاه‌بیت سخنان امام خمینی (ره) رفع محرومیت بود

یکی از فعالان انقلابی قزوین گفت: شاه‌بیت سخنان امام خمینی (ره) رفع محرومیت بود ولی امروز پدیده شوم فقر در جامعه سایه افکنده است؛ در شرایط امروز باوجود نهادهای متفاوت در کشور نباید شاهد افزایش فقرا و مستمندان باشیم.

شاه‌بیت سخنان امام خمینی (ره) رفع محرومیت بود

مرتضی روزبه، یکی از فعالان انقلابی قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در بیان آرمان‌های امام راحل اظهار کرد: در گام نخست باید سخنان امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب را بازخوانی کرده و اسناد موجود را مطالعه کنیم و سپس در مقام قضاوت قرار بگیریم تا بررسی کنیم کدام‌یک از آنان محقق شده است.

وی ادامه داد: در رژیم پهلوی مفاسد سیستماتیک را در قسمت‌های مختلف شاهد بودیم که امام خمینی (ره) و دیگر شخصیت‌های انقلابی آن‌ها را موردنقد و بررسی قرار می‌دادند و برای آن هزینه‌های سنگینی ازجمله زندانی شدن و تبعید را به جان می‌خریدند.

این فعال انقلابی اضافه کرد: نکته دیگر این است که امام خمینی (ره) در تمامی سخنان خود به فقرا، محرومین و مستضعفین اشاره می‌کردند و در حقیقت این واژه‌ها پرتکرارترین کلمات مطرح‌شده از سوی معمار کبیر انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پس از گذشت 42 سال از عمر انقلاب، انقلابیون اصیل وظیفه دارند بدون تعصب دیدگاه‌های امام خمینی (ره) را بازخوانی کنند و با شرایط کنونی تطبیق دهند که کدام‌یک محقق شده است و برای کارهای برزمین مانده تلاش کنند.

روزبه بیان کرد: عقیده دارم بسیاری از سخنان امام ازجمله «عدالت» بر زمین‌مانده است درحالی‌که امروز نباید گمشده اصلی انقلاب، «عدالت» باشد. عدالت کلیدواژه جامعی است و مجموع همه خوبی‌هاست وقتی عدالت در جامعه‌ای وجود نداشته باشد این بدان معناست که در همه بخش‌ها دچار ایرادات اساسی هستیم.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم امروز فساد در جمهوری اسلامی به یک پدیدی شوم تبدیل شده است و با توجه به جایگاه حساس مجلس در امر قانون‌گذاری از مجلس یازدهم انتظار می‌رود اهدافی را مشخص کرده و برای جلوگیری از ایجاد فساد دست‌به‌کار شوند چون مجلس یکی از گلوگاه‌های فساد است؛ برای مثال حقوق‌های نجومی پشتوانه قانونی داشت و قانون آن به‌صورت غیرکارشناسی تصویب شده بود.

کار نماینده مجلس عزل و نصب نیست

استاندار اسبق قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه در این روزها شاهد آغاز کار مجلس یازدهم هستیم باید بگویم نمایندگان مجلس باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرند که متأسفانه دوسوم فعالیت‌های نمایندگان ازجمله برخی روابط، عزل و نصب‌ها در حوزه وظایف یک نماینده نیست.

وی اشاره کرد: شاه‌بیت سخنان امام خمینی (ره) رفع محرومیت بود ولی امروز پدیده شوم فقر در جامعه سایه افکنده است؛ در شرایط امروز باوجود نهادهای متفاوت در کشور نباید شاهد افزایش فقرا و مستمندان باشیم؛ باید بپذیریم در برخی قسمت‌ها مسیر انقلاب را اشتباه طی می‌کنیم که باید اصلاح صورت گیرد.

روزبه تأکید کرد: باید بررسی شود چرا شکاف طبقاتی ایجادشده؟ چرا فقر افزایش پیداکرده؟ باید این سؤالات را بپرسیم تا سرفصل گفتمان باشد و برای رفع آن اقدام کنیم. همه افرادی که دلسوز اهداف امام راحل و انقلاب هستند باید خود را در مواجهه با این سؤال قرار دهند و برای آن پاسخ‌های علمی و دقیق بیابند.

انتهای پیام
captcha