اخبار معارفی رسانه‌ها/ اجرای دور جدید طرح ملی تلاوت در فضای مجازی
کد خبر: 3902741
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اجرای دور جدید طرح ملی تلاوت در فضای مجازی

«اجرای دور جدید طرح ملی تلاوت در فضای مجازی» از جمله‌ مهم‌ترین اخبار معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 13 خردادماه اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «اجرای دور جدید طرح ملی تلاوت در فضای مجازی/ طراحی سامانه جدید طرح» آمده است: دبیر طرح ملی تلاوت از اجرای دوره‌های جدید طرح در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر از شهر‌های مختلف برای برگزاری دوره‌های آموزشی، سامانه جدید طراحی و در روز‌های آینده رونمایی می‌شود.

حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید طرح گفت: پس از مطالبات گسترده علاقه‌مندان در سراسر کشور مبنی بر برگزاری دوره‌های طرح ملی در شهر‌های مختلف به فکر برگزاری دوره‌ها در فضای مجازی افتادیم. اما شیوع ویروس کرونا سبب شد تا به این برنامه سرعت بیشتری دهیم و در این راستا طراحی سامانه‌ای برای برگزاری مجازی دوره‌ها در دستور کار قرار گرفت. براساس این سامانه همه برنامه‌های کلاس‌ها اعم از ثبت‌نام، کلاس‌بندی، طرح درس، پی‌گیری استاد، تمرین‌ها، ارائه سرفصل‌های آموزشی و... به صورت مجازی انجام می‌شود که این سامانه طی روز‌های آینده رونمایی و کار نام‌نویسی و آموزش آغاز می‌شود.
مقدم‌کیا با بیان اینکه دوره‌های حضوری طرح همچنان ادامه دارد، گفت: برگزاری دوره‌های طرح به صورت مجازی اختلالی در دوره‌های حضوری ما ندارد و برنامه‌های طرح در مؤسسات مجری مانند برنامه و به صورت هماهنگ با دوره‌های مجازی آغاز و پیش می‌رود. در این راستا تا کنون حدود ۱۸ مؤسسه از شهر‌های مختلف برای برگزاری دوره‌های آموزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «شماره جدید فصلنامه فرق و ادیان «روشنا» منتشر شد/ تحلیل معنویت در دوره پساکرونا»، «برگزاری مجازی شصت و یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی»، «فایده اعمال عبادی سخت برای ما چیست؟+فیلم» و «تلاوت ترتیل صفحه ۳۷۸ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن» است.

تسنیم

هفت خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری شامل «تأملی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره)»، «عاملی که مانع تحقق وعده خداوند درباره پیروزی سپاه پیامبر(ص) شد»، «خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب | معلّم اخلاق»، «خطوط برجسته‌ مکتب امام خمینی(ره) در نگاه امام خامنه‌ای»، «عبد صالح»؛ مجموعه خاطرات رهبر معظّم انقلاب از امام خمینی منتشر شد»، «شناخت ابعاد شخصیت سیاسی امام(ره) در بیان رهبر انقلاب» و «نماهنگ | آمریکا یزید زمان است» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایرنا

چهار خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «امام خمینی(ره) با اتکا به پابرهنگان، کشور را از بحران‌ها عبور داد»، «مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام(ره) برگزار نمی‌شود»، «آیت‌الله امینی در مسائل سیاسی امین امام بود»، و «امام دل‌ها و اخلاق معلمانه» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

«سرنوشت جویندگان ریاست در کلام امام صادق(ع)» تنها خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری است.

مهر

دو خبر صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر در روز جاری شامل «بررسی رابطه قرآن و فلسفه با تأکید بر نقد مطالعات قرآنی خاورشناسان» و « کتاب «ساختار سیاسی جامعه اسلامی از منظر قرآن» در حال تدوین است» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز جاری هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آغاز ثبت‌نام آموزش‌های مجازی کوتاه مدت قرآن ویژه کارگران سراسر کشور» آمده است: حسین فلاح خوش‌مشرب، مسئول شعب دارالقرآن خانه کارگر گفت: پیرو مصوبه شورای آموزش دارالقرآن خانه کارگر، ثبت‌نام پانزدهمین دوره آموزش کوتاه مدت علوم قرآن ویژه کارگران سراسر کشور در سال ۹۹ آغاز شد. وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا درسراسر کشور و برگزار نشدن کلاس‌های حضوری، همه آموزش‌های حضوری خود را در قالب مجازی طراحی کرده‌ایم تا همه کارگران و خانواده‌های‌شان در منازل خود در سراسر کشور، این آموزش‌ها را دنبال کنند.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی به صورت دوره‌های کوتاه مدت یک ماهه و در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید مقدماتی، صوت و لحن، حفظ‌، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و تدبر در قرآن کریم، داستان‌های پیامبران، مهارت‌های زندگی با محوریت قرآن و مربیگری مهد و پیش دبستانی (دوره قرآنی) به صورت کاملاً مجازی و آموزش‌های تلفنی ما در چهار رشته حفظ، روخوانی، مفاهیم و احکام در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این آموزش‌ها رایگان برگزار می‌شوند و کارگران به همراه خانواده‌های خود می‌توانند تا ۳۰ خرداد جهت ثبت نام عدد ۹ را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ پیامک کنند یا از طریق سایت دارالقرآن خانه کارگر به نشانی www.ketabequran.ir اقدام کنند.

شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «‌برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالگرد ارتحال حضرت امام راحل»، «سقراط عشق»، «امام راحل پرچم خدا محوری را در جهان برافراشت»، «تفکرات و منظومه فکری حضرت امام‌(ره) در جهان به اجرا در آمده است»، «رویداد قرآنی ترنم وحی برگزار می‌شود» و «مردم ایران همواره وفاداری خود به انقلاب را نشان داده‌اند» هستند.

انتهای پیام
captcha