شعار زندان‌های فارس آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 3902716
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

شعار زندان‌های فارس آموزه‌های قرآنی است

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس، شعار سازمان زندان‌ها را آیه 32 سوره مائده برشمرد و گفت: کمک به زندانی علاوه بر زنده کردن وی، باعث احیای شخصیت و زنده کردن کل جامعه نیز می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تکریم و معارفه مدیران زندان مرکزی شیراز امروز، 13 خردادماه با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس، فرمانده یگان حفاظت، مدیرعامل ستاد دیه استان فارس و معاونین زندان مرکزی شیراز برگزار شد

در این مراسم با حکم اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس، روح‌الله رضایی دانا به‌عنوان مدیر زندان مرکزی شیراز معرفی و از زحمات یدالله علیرضانژاد طی دوران سرپرستی در این زندان قدردانی شد.

حمیدرضا جهانگیر، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان فارس در این مراسم گفت: بر اساس آیه 32 سوره مائده «... مَنْ أَحْیاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا...؛ ... هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گویى تمام مردم را زنده داشته است...» که شعار سازمان زندان‌ها نیز هست، کمک به زندانی علاوه بر زنده کردن وی، باعث احیای شخصیت و زنده کردن کل جامعه نیز می‌شود بنابراین، مسؤلیت در حوزه زندان‌بانی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی بیان كرد: زندان مرکزی یک زندان بزرگ در سطح کشور است که فعالیت‌های خوبی در زمینه اصلاح و تربیت زندانیان داشته و در طول دو دهه گذشته از نظر عملکرد یکی از زندان‌های برتر کشور شناخته شده است و حتی مسئولان کشوری و حقوق بشری در بازدید از این زندان، برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را قابل ملاحظه و تقدیر دانسته‌اند.

جهانگیر افزود: با شیوع بیماری کرونا به‌منظور پیشگیری از این بیماری منحوس تلاش‌های زیادی در زندان‌های استان فارس و به ویژه در زندان مرکزی شیراز انجام شده است و با لطف و عنایت خداوند و درایت و تدبیر سرپرست زندان، خوشبختانه حتی یک مورد مثبت تاکنون در این زندان و سایر زندان‌های استان وجود نداشته است.

معاون سلامت اداره‌کل زندان‌های فارس اضافه کرد: نعمت خدمت‌گزاری را خداوند به کسانی عطا می‌کند که توفیق خدمت به خلق را داشته باشند و جامعه هدف ما نیاز به کمک و حمایت دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه حجم برنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان در زندان مرکزی بیش از سایر زندان‌های تابعه است، همکاران همچون گذشته با همدلی و همکاری مدیریت جدید را نیز یاری كنند.

انتهای پیام
captcha