امام خمینی(ره) نماد بیداری اسلامی در جهان است
کد خبر: 3902668
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

امام خمینی(ره) نماد بیداری اسلامی در جهان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با توکل بر خدا توانست به حکومت طاغوت خاتمه دهد، گفت: رهبر کبیر انقلاب با حرکت خود درس بیداری اسلامی به جهانیان داد.

امام خمینی(ره)؛ نماد بیداری اسلامی در جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با اعتقاد راسخی که به راه و منش خود داشت توانست مکتب اسلام و قرآن و ارزش‌های اسلامی را در سطح دنیا احیا کند.

وی با تأکید براینکه ‌امام خمینی(ره) براساس نظام توحیدی و اسلامی و در جهت احیای ارزش‌های سیاسی، اعتقادی و اسلامی توانست حرکت‌های ارزشمندی انجام دهد، افزود: اندیشه و مکتب امام راحل از آغاز بعثت نخستین پیامبر خدا تا به امروز را دربر می‌گیرد و بنیانگذار کبیر انقلاب با حرکت انقلابی خود درس بیداری به همه جهانیان داد و به نماد بیداری اسلامی در جهان تبدیل شد.

دشتکی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب دارای شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار بود، گفت: باید مراسم سالگرد ایشان هر سال نسبت به سال پیش بهتر برگزار شود و پیام ایشان به مناسبترین شکل ممکن به جهان عرضه شود.

این مسئول یادآور شد: در مرحله اول باید امام خمینی(ره) را به مردم کشور به طور دقیق به مردم به ویژه جوانان و نخبگان بشناسانیم و همچنین در راستای معرفی ایشان به مردم دنیا تلاش مضاعف داشته باشیم و از فرصت فضای مجازی بیشترین استفاده را ببریم.

دشتکی با بیان اینکه اندیشه‌های امام خمینی(ره) به بلندای تاریخ است، گفت:‌ علما و مبلغان رسالت سنگینی در تبیین اندیشه‌های این عالم بزرگ جهان اسلام دارند.

مدیرکل اوقاف البرز با تأکید بر اینکه این دستگاه فرهنگی و اجتماعی امسال با توجه به ویروس کرونا برنامه‌های فضای مجازی را بیشتر برنامه‌ریزی کرده، اشاره‌ای به اجرای محافل انس با قرآن و محتواهای کانال‌های مجازی از طریق مجموعه کانال‌های بقاع متبرکه داشت.

وی گفت: با توجه به اتفاقات اخیردر کشور و شیوع بیماری ویروسی منحوس کرونا، امسال در بقاع متبرکه استان البرز به صورت مجازی محافل انس با قرآن‌کریم در سالروز گرامیداشت امام راحل و مراسم‌ سخنرانی‌های کوتاه و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: با توجه به بازگشایی بقاع متبرکه حال و هوای بقاع متبرکه با پخش نواها و نماهنگ‌های ویژه ارتحال امام متبرک شده و همچنین یک برنامه ویژه کارکنان مجموعه اوقاف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن همایش اوقاف کرج با حضور کارکنان برگزار می‌شود.

وی گفت: حضور در مزار پاک شهدای انقلاب اسلامی و تجدیدپیمان با این شهدا با حضور هیئت امنا و خادمین بقاع متبرکه در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha