تخریب بارگاه ائمه بقیع؛ اقدامی ضد قرآنی است
کد خبر: 3902254
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
آیت‌الله هادوی تهرانی:

تخریب بارگاه ائمه بقیع؛ اقدامی ضد قرآنی است

استاد سطح عالی حوزه ضمن محکومیت عادی‎سازی روابط با اسرائیل، به سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: تخریب بارگاه ائمه بقیع، اقدامی ضد قرآنی است، زیرا هتک به بارگاه ائمه(ع) هتک دستورات پیامبر(ص) است.

ارسال// تخریب بارگاه ائمه بقیع؛ اقدامی ضد قرآنی است / محکومیت عادی‎سازی روابط با اسرائیل

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، امروز یکشنبه، 11 خردادماه در سخنانی در مورد سالروز تخریب بقیع، گفت: هشتم شوال، یادآور خاطره تلخی در تاریخ شیعه و پیروان اهل بیت(ع) است؛ زیرا بارگاه مطهر ائمه بقیع(ع) از زمان شکل‌گیری آل سعود تخریب و تاکنون بازسازی نشده است.

وی افزود: حمله به این بارگاه، هتک حرمت اهل بیت(ع) و حریم رسول الله در مدینه بوده است؛ البته آن‌ها قصد تخریب بارگاه پیامبر را هم داشتند و چون جهان اسلام به اعتراض برخاست و وهابیون احساس خطر کردند دست از این اقدام برداشتند.

هادوی تهرانی با بیان اینکه این اقدام هتک مفاهیم و آموزه‌هایی است که پیامبر آورده است، اظهار کرد: آیا کسی می‌تواند مسلمان باشد و آیه«قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» را قبول نداشته باشد؛ حتی اگر به تفسیر ظاهری و برداشت اهل سنت یعنی محبت قربای پیامبر از این آیه هم اکتفا کنیم باز ، رفتار این‌چنینی که بی‌احترامی به اهل بیت(ع)، آن هم در شهر پیامبر است قابل قبول نیست.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قبل از آل سعود که حاکمان، سنی در این منطقه بودند، این قبور ساخته شده و مورد احترام همه بود ولی توسط وهابیت مورد هجوم قرار گرفت؛ وهابیت که پدیده متأخری در جهان اسلام و یک گروهک است با همه ارزش‌ها و مفاهیم مشترک اسلامی مقابله کرد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: امروز بعد از گذشته دهه‌ها از این حادثه تلخ همین جریان در جهان اسلام ایجاد تفرقه کرده و می‌کند و مسلمین زیادی را با اشکال مختلف به کام مرگ فرستاده است؛ ایجاد گروه‌های افراطی از متن اندیشه افراطی و توسعه آن از آثار شوم این تفکر بوده که احترام به ارزش‌ها و معارف اسلامی را مورد هتک قرار داده و به آن بی‌اعتنا است.

هادوی تهرانی با بیان اینکه تلاش برای عادی‌سازی روابط با جرثومه فساد در منطقه یعنی رژیم غاصب اسرائیل از دیگر کارهای نادرستی است که اخیراً توسط همین تفکر صورت گرفته است؛ افزود: چگونه کسانی خود را دشمن صهیونیزم و مدافع حقوق مسلمین می‌دانند ولی به عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل می‌پردازند؛ اینها همه مأموریت‌هایی است که این مجموعه با حمایت استکبار در مورد خاورمیانه و جهان اسلام داشته و دارد.

آیت‌الله هادوی تهرانی تصریح کرد: وقتی استکبار جهانی با بحران اقتصادی مواجه است سرمایه‌های جهان اسلام برای حمایت از آمریکا و جهان استکبار و علیه مسلمین به کار می‌افتد و همین مجموعه با خرید بزرگترین سهام شرکت‌های آمریکایی به اقتصاد این کشور کمک می‌کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم بیداری جهان اسلام و توجه به مفاهیم اصلی اسلامی و فهم دقیق از دستورات قرآن زمینه‌ای را فراهم کند تا دست این قدرت‌ها در جهان اسلام کوتاه شود و جهان اسلام از این تفرقه و تشتت درونی نجات یابد.

آیت‌الله هادوی تهرانی اظهار کرد: امیدواریم در آستانه سالگرد رحلت امام، پیام وحدت جهان اسلام که امام منادی آن بود محقق شود و ما شاهد توانایی‌های جهان اسلام و سیادت اسلام در دوره معاصر باشیم.

انتهای پیام
captcha