35 درصد فضای آموزشی البرز فرسوده است
کد خبر: 3901938
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

35 درصد فضای آموزشی البرز فرسوده است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به ضرورت ایمنی فضاهای آموزشی برای مقابله با بلایای طبیعی گفت: ۳۵ درصد فضاهای آموزشی این استان فرسوده است.

35 درصد فضای آموزشی البرز فرسوده است

محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: برای مقاوم‌سازی هر مترمربع فضای آموزشی 30 میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود که برای تامین آن به بودجه ملی و استانی نیاز داریم.
وی افزود: اکنون کارشناسان مجری این طرح در قالب تیم‌های تخصصی به مدارس استان اعزام می‌شوند تا فرآیند معاینه فنی فضاهای آموزشی را انجام دهند که یک میلیارد ریال برای بررسی‌های کارشناسی اختصاص یافته است.
دلاوریان یادآورشد: ۳۵ درصد فضاهای آموزشی این استان فرسوده است که برای ایمن‌سازی آن‌ها نیاز به مشارکت خیرین نیک‌اندیش در کنار تخصیص اعتبارات دولتی داریم.
این مسئول تصریح کرد: طرح ایمن‌سازی مدارس از سال ۱۳۹۰ در البرز آغاز شده و تا کنون ۱۱۷ مدرسه استان مقاوم‌سازی شده است.
وی اضافه کرد: در استان البرز ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که باید به محلی امن برای فعالان سنگر تعلیم و تربیت تبدیل شوند.
دلاوریان با بیان اینکه سال گذشته نیز ۵۰۰ مدرسه البرز در طرح استاندارسازی قرارگرفت، افزود: تا پایان سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد مدارس البرز استان معاینه فنی شد.
مدیرکل نوسازی وتجهیزمدارس البرز ادامه داد: سال گذشته ۱۵۰ مدرسه استان البرز در ردیف تخریب و بازسازی و ۳۵۰ مدرسه نیز مورد مقاوم‌سازی قرار گرفت.

 

انتهای پیام
captcha