آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ دوران دفاع مقدس است
کد خبر: 3901052
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ دوران دفاع مقدس است

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد که انقلاب اسلامی ایران آن قدرت را ندارد که خرمشهر را باز پس بگیرد، گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ دوران دفاع مقدس است.

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ دوران دفاع مقدس است

به گزارش ایکنا از البرز، سردار یوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز، ظهر شنبه، سوم خرداد در مراسم گلباران مزار شهدا که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور جمعی از مسئولان در آستان مقدس امام زاده محمد(ع) کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر و انجام عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در دوران هشت ساله دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد که انقلاب اسلامی ایران آن قدرت را ندارد که خرمشهر را باز پس بگیرد، گفت: اما تلاش رزمندگان و دلاوران ایرانی برای آزادسازی این شهر معاملات دشمن را برهم زد.
فرمانده سپاه استان البرز افزود: «صدام» مدعی بود که خرمشهر «محمره» است و آن را مانند شهرهای کرکوک، بغداد و بصره ناموس عراقی‌ها و اعراب می‌دانست و بر حفظ آن برای کشور خودش اصرار داشت.
مولایی عنوان کرد: تحلیلگران در آن زمان اعتقاد داشتند که برای آزادی خرمشهر باید ایران یک عملیات بزرگ و سخت را پایه‌ریزی کند و عملیات بیت‌المقدس به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه به لطف خدا و همت شهدا و رزمندگان و پیاده‌سازی آیات الهی و همچنین در سایه وحدت و اتحاد نیروهای مسلح آزادسازی خرمشهر به وقوع پیوست، تشریح کرد: در حالی که آن از نظر عده و امکانات جنگی در شرایطی کمتر از دشمن قرار داشتیم، اما با مجاهدت و رشادت‌های رزمندگان کشور توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

انتهای پیام
captcha