فتح خرمشهر معادلات دشمن را برهم زد
کد خبر: 3900828
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

فتح خرمشهر معادلات دشمن را برهم زد

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، فتح خرمشهر را نقطه عطف در معادلات جنگ تحمیلی دانست و گفت: پس از فتح خرمشهر تاریخ ایران از حالت تدافعی در جنگ بیرون آمد.

فتح خرمشهر معادلات دشمن را برهم زد

حجت الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: یوم‌الله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه جاویدان و بی‎‌نظیر تاریخ، گویای مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی است، حماسه‌ای كه در تاریخ ثبت شد تا درسی برای دشمنان این نظام باشد و آن‌ها بدانند مردم ایران ملتی هستند در پای آرمان‌ها همواره انسجام و شجاعت دارند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل درباره فتح خرمشهر فرمودند: «فتح خرمشهر فتح خاك نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است، خرمشهر شهر لاله‌های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد كرد»، افزود: در طول 40 سال پس از انقلاب اسلامی، ملت ایران با تاسی از امام راحل و رهبری، هیچ زمان حتی وجبی از خاك این مرز و بوم را به دشمن ندادند و در برابر قلدری‌های هیچ كسی كوتاه نیامدند و فتح خرمشهر، نمونه بارز حماسه ای بزرگ است كه نشان داد ملت ایران چگونه در مقابل بزرگترین لشكركشی صدام به ایران ایستادند و اجازه ندادند حتی یك وجب از خاك كشور به دست دشمن بیفتد.
این مسئول فتح خرمشهر را نقطه عطف در معادلات جنگ تحمیلی دانست و گفت: پس از فتح خرمشهر تاریخ ایران از حالت تدافعی در جنگ بیرون آمد.
ولایی‌برحق با بیان اینكه فتح خرمشهر مقدمه‌ساز پیروزی‌های پیاپی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس شد، افزود: شكست دشمنان در برابر رزمندگان اسلام بعد از سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر سرعت گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه به اهمیت تبیین روز آزادسازی خرمشهر برای جوانان تاكید و تصریح كرد: رزمندگان در جنگ به تكلیف اسلامی و دینی خود عمل كردند و در آن سال‌های سخت و با وجود تجهیزات پیشرفته و فراوان دشمنان، با ایمان قوی و توكل بر خدا در برابر دشمن ایستادگی كردند و امروز وظیفه ماست که ابعاد این جانفشانی و ایثار را برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو کنیم.
این مسئول در پایان بزرگداشت سوم خرداد را اشاعه و تبیین فرهنگ ولایتمداری و نشان از خودباوری دینی و ملی دانست و گفت: بازخوانی این رویداد بزرگ در جامعه باید با هدف ارتقا و اعتلای خودباوری و ولایتمداری باشد.

انتهای پیام
captcha