روز قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
کد خبر: 3900797
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

روز قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد

راهپیمایی خودرویی در دمشق، لگدمال کردن پرچم رژیم صهیونیستی در بغداد، آزمایش موشکی جدید حماس، راهپیمایی مسلمانان پاکستان در حمایت از مقاومت و تأکید شخصیت‌های لبنانی و عراقی بر مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادی قدس از آخرین اخبار مربوط به قدس است.

قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
به گزارش ایکنا، راهپیمایی روز جهانی قدس به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، شرایط متفاوتی را تجربه کرد که در این میان سبب شد راهپیمایی این روز جهانی و اعتراض به جنایات اسرائیل بیشتر در فضای مجازی باشد.
 
در میان راهیپمایی روز قدس در برخی کشورها همچون عراق و سوریه برگزار شد و در کشور سوریه نیز این راهپیمایی به صورت خودرویی و در شهر دمشق، پایتخت این کشور برگزار شد.

لگدمال کردن پرچم رژیم صهیونیستی در بغداد
 
پایگاه خبری «المعلومه» عراق نوشت: نیروهای حشدالشعبی و مردم عراق امروز در راستای بزرگداشت روز جهانی قدس در بغداد و مراکز برخی از استان‌های این کشور به خیابان‌ها آمدند.

این رسانه عراقی جمعیت حاضر در این راهپیمایی را باشکوه توصیف کرد و گفت که نیروهای امنیتی عراق از صبح امروز خیابان‌های اصلی پایتخت عراق را برای برگزاری راهپیمایی به روی خودروها بستند.
قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
پایگاه خبری «السومریه نیوز»، نیز گزارش داد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرچم‌های رژیم صهیونیستی بر خیابان‌های بغداد ترسیم شده است تا مردم آنها را لگدمال کنند.
           
براساس این گزارش، در یکی از پل‌های بغداد تصاویر امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، شهید «ابومهدی المهندس» فرمانده شهید سازمان الحشد الشعبی و سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نصب شده است و در زیر آن جمله معروف رهبر انقلاب به زبان عربی نوشته شده است «به زودی در قدس نماز جماعت خواهیم خواند».

آزمایش موشکی جدید حماس در روز جهانی قدس

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز جمعه (همزمان با روز جهانی قدس) موشک‌های جدیدی را آزمایش کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبری عبری زبان «مفزاک درومی» عنوان کرد که حماس در راستای آزمایش‌های موشکی جدید خود چندین موشک به سمت دریا شلیک کرده است.
قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
منبع مذکور اشاره کرد که این آزمایش در راستای تقویت توان نظامی گردان‌های قسام انجام گرفته است.

راهپیمایی خودرویی در دمشق به مناسب روز جهانی قدس

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد که همزمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم پاسداشت روز جهانی قدس، راهپیمایی امسال در شهر دمشق سوریه به صورت خودرویی انجام شد.

ده‌ها خودرو امروز (جمعه) به مناسبت روز جهانی قدس در شهر دمشق با شعار «قدس دروازه شهدا» اقدام به راهپیمایی کردند.
قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
شهروندان سوری در حالی که پرچم‌های سوریه و فلسطین را در دست داشتند، با خودروهای خود از میدان «الامویین» به سمت اتوبان «المزه» و سپس دانشگاه «الاکرم» راهپیمایی کرده و بار دیگر به سمت میدان «الامویین» بازگشتند.

مسیر راهپیمایی نیز با پارچه‌نوشته‌ها و بنرهای مختلف آذین شده بود که روی آن‌ها عبارت «قدس پایتخت ابدی فلسطینیان» و «مقاومت تنها راه آزادی» نوشته شده بود.
 
راهپیمایی مسلمانان پاکستان
     
مردم روزه‌دار پاکستان در روز جهانی قدس به‌رغم مقررات کرونایی در این کشور، با برگزاری راهپیمایی گسترده در اسلام آباد و دیگر شهرها با سردادن شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی، ضمن حمایت از مقاومت مردم فلسطین و آرمان‌های آنان، تصمیم رژیم اشغالگر قدس برای ضمیمه کردن اراضی اشغالی را محکوم کردند.

براساس گزارش منابع خبری، صدها نفر از نمازگزاران، فعالان سیاسی و رهبران گروه‌های مذهبی پاکستان امروز (جمعه) در اسلام‌آباد پایتخت این کشور، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، کشتار مسلمانان در یمن، سوریه، عراق و کشمیر ابراز داشتند.
قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی که از مسجد اثنی عشری اسلام آباد تا میدان اصلی منتهی به پارلمان و کاخ ریاست جمهوری ادامه داشت با حمل پوسترهایی از شهدای قدس از جمله سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و ابو مهدی المهندس همرز شهید وی، و پلاکاردهایی حاوی شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی، حمایت از نبرد ملت فلسطین و مبارزه تا آزادی قدس، از کشورهای اسلامی و ملت‌های حامی حقوق بشر خواستند تا به مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین توجه و نسبت به حل و رفع این چالش یک کشور اسلامی اقدام کنند.
 
مقاومت، تنها راه آزادسازی فلسطین
     
«شیخ عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در جریان سخنرانی در روز جهانی قدس با تأکید بر لزوم مقاومت در برابر صهیونیست‌ها، طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» را لکه ننگی برای فروش فلسطین با کمترین هزینه توصیف کرد.

وی با بیان اینکه قدس، شهر پیامبران و نخستین قبله است، تأکید کرد، این شهر، محور درگیری بین حق و باطل و محل نماز امام مهدی (عج) و حضرت عیسی مسیح (ع) است.
قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
شبکه خبری المنار به نقل از این مسئول لبنانی گزارش داد، رژیم صهیونیستی «بذر شیطانی است که تعامل با آن، حرام بوده و شر مطلقی است که زبانی جز قتل و تجاوز نمی‌فهمد. به همین دلیل، تنها راه آزادسازی فلسطین و نجات مقدسات و ملت آن، مقاومت است».
 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) روز قدس را بیداری ایمانی می‌خواست که در آن، فلسطین پیروز شود، تأکید کرد: از جانفشانی‌های ملت غیور فلسطین که حاضر به تسلیم شدن نیستند و با دست خالی، در برابر بدترین سلاحهای آمریکایی-صهیونیستی مقاومت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.
 
روز جهانی قدس؛ روز یادآوری مظلومیت مقدسات اسلامی و مسیحی

پایگاه خبری «النشره» گزارش داد: نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس به منظور یادآوری مظلومیت مقدسات اسلامی و مسیحی ما در برابر تجاوز و خصومت‌گری اسرائیل است.
 
بری با محکومیت طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا که برای نابودی مسئله فلسطین ارائه شده است، گفت: چهره فلسطین مانند همه چهره‌های اعراب امروز با معامله قرن در حال سیلی خوردن است.
قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد
رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ما بر حمایت از فلسطینی‌ها و حق آنها برای بازگشت به سرزمینشان و مقاومت در برابر معامله قرن تاکید می‌کنیم.

بری گفت: وحدت لبنان، سوریه، اردن و مصر متکی به مقاومت فلسطین، لبنان و همه کشورهای عربی در برابر طرح معامله قرن است.

قدس، تنها و غریب نیست
 
پایگاه خبری «النشره» نوشت، «نبیل قاووق» عضو شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که روز قدس امسال پس از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران حاوی چالش‌هایی اساسی است.

وی افزود: دشمن بر روی تضعیف محور مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی حساب باز کرده بود اما نشست (مجازی) فرماندهان مقاومت (در روز چهارشنبه هفته جاری) بر موضع واحد در حمایت از قدس این پیام را برای دشمن داشت که محور مقاومت همچنان در مسیر رو به رشد خود قرار دارد و امروز منسجم‌تر شده است.

وی تأکید کرد، قدس «تنها و غریب» نیست، اگر عدم یاری عربی یا خیانت برخی کشورهای عربی وجود دارد اما این شهر مورد توجه امت اسلام است.

شیخ قاووق ادامه داد: روز قدس روز تجدید بیعت و آزادسازی قدس در سطح جهان عرب و اسلام است.

وی افزود: شهید سلیمانی فرماندهی نیروی قدس را قبل از آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ برعهده گرفت و وی شریکی اساسی در این دستاورد تاریخی بود
 
بیانیه حزب دعوت اسلامی عراق

حزب دعوت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس تأکید کرد که این روز نماد مقاومت برای تمامی مسائل جهان اسلام در تمامی دنیا و عنوان اصلی مفاهیم امروزی اسلامی برای بازگرداندن غرور و عزت خود است. حقیقتا که این روز لحظه‌ای است که تمامی مسلمانان برای حق و علیه باطل صف‌آرایی می‌کنند.

نوری مالکی: روز قدس از ایام الله است

نوری مالکی، دبیرکل حزب دعوت اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: روز قدس که به دست امام خمینی (ره) نامگذاری شد، یادآوری است برای کسانی که قدس و فلسطین را از یاد برده و این روز یکی از ایام الله و جهاد در مقابله با غده سرطانی است.

المالکی توضیح داد: رژیم غاصب صهیونیستی تنها دشمن عرب‌ها و فلسطینیان نبوده و با تمام انسانیت دشمنی دارد و روز جهانی قدس برای کسانی که معتقدند عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها نتایج مثبتی دارد یک تلنگر و یادآوری محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی لحظه‌ای از افکار خصمانه خود جلوگیری نکرده و به دنبال نابودی مسلمانان است. ملت‌های مسلمان مخالف رفتارهای صهیونیستی در منطقه هستند.

jjjjj

نوری مالکی در ادامه تاکید کرد: فریاد امام خمینی (ره) در روز قدس تاکیدی بر هویت اسلامی است و ما خواهان بازگرداندن حقوق ملت فلسطین هستیم. روز قدس روز به هم نزدیک شدن است تا در بازگرداندن کرامت امت اسلام متحد شویم.

جریان حکمت ملی عراق

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس نشان‌دهنده زنده بودن مسئله آن در وجدان و ضمیر مرجعیت دینی بوده و فلسطین مسئله اصلی و مرکزی مسلمانان است، افزود: مردم فلسطین تا زمان بازگرداندن حقوق سرقت شده خود به مبارزه و مقاومت ادامه خواهند داد.

قدس در جهان؛ از راهپیمایی خودرویی در دمشق تا لگدمال کردن پرچم اسرائیل در بغداد

وی تاکید کرد: این روز نیرویی برای فشار بر حکومت‌هاست تا برای توقف دشمنی، زورگویی و تعرض رژیم صهیونیستی به آزادی‌ها و کرامت ملت فلسطین و حفاظت از قدس شریف و ممانعت از یهودی‌سازی زمین‌های اسلامی تلاش کنند.

الحکیم در ادامه این پیام تصریح کرد: ما باید این روز مهم را در راستای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین در ضمیر مسلمانان، غنیمت شمرده و نه تنها برای آزادسازی مردم فلسطین و احیای حقوق آنها تلاش بکنیم، بلکه هدف ما بایستی برای تحقق وحدت، انسجام و یکپارچگی جهان عرب و جهان اسلام باشد.

انتهای پیام
captcha