​اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار شد
کد خبر: 3899507
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

​اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار شد

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره آموزشی ـ تحصیلی جایزه ملی ایثار یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، اختتامیه چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با حضور جمعی از مقامات بنیاد شهید و دیگر نهاد‌های دولتی امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه، به صورت مجازی در مجتمع فرهنگی عرفان برگزار شد. در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین کاویانی، معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و ایثارگران، اظهار کرد: برگزاری چهارمین دوره جشنواره ایثار را تبریک می‌گویم؛ رویدادی که تلاش دارد از نسلی بالنده تقدیر کند. این رویداد به برکت بذری است که ۳۴ سال پیش حضرت امام راحل آن را کاشت تا امروز شاهد نسلی قدرتمند باشیم.
​اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار شد

رئیس جشنواره ایثار افزود: در این دوره بیش از ۷۰ منتخب خواهیم داشت که در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند، هرچند این تعداد تنها بخشی از توانایی جامعه ایثارگران کشور است. در ادامه امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مراکزی که در جشنواره حضور دارند. همچنین مساعدت رئیس بنیاد شهید در سال‌های بعد زمینه فراهم باشد تا چهره‌های ارزشی بیشتری را به عنوان الگو معرفی کنیم. باز هم جا دارد از همه افرادی که ما را در برگزاری این رویداد کمک کردند تشکر کنم.
 
​اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار شد

پس از سخنان رئیس جشنواره، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رئیس جمهور هم با تأکید بر جایگاه این رویداد تصریح کرد: بسیار خوشحالم که شاهد برگزاری چهارمین دوری جشنواره ایثار هستیم. این جشنواره قرار بود زودتر برگزار شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا متأسفانه برگزاری آن با تأخیر مواجه شد.

وی ادامه داد: تجلیل از ایثارگران وظیفه همگانی است، یکی از راه‌های این قدردانی، تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است. در انتها از تمام وزارتخانه‌ها و حوزه علمیه برای یاری‌‌رسانی بنیاد شهید در برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم.
 
​اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار شد

سپس، محمدعلی فقیه، مدیرکل و آموزش جشنواره، ضمن قرائت بیانیه جشنواره گفت: در بین برگزیدگان ۱۵ نفر از برگزیدگان شاهد و ایثارگر تحت پوشش مراکز وزارت علوم، ۱۲ نفر از مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت، ۱۲ نفر از مراکز تحت پوشش حوزه‌های علمیه، ۱۸ نفر از مراکز تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۱ نفر از مراکز تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.
 

 

برگزیدگان جشنواره کانون ارتقای علم و آگاهی‌اند

 

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، در پیامی تصویری اظهار کرد: دوست داشتیم امسال این جشنواره در کنار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شد، اما به دلیل شرایط موجود این اتفاق رخ نداد. افرادی که در این جشنواره به عنوان برگزیده معرفی شدند کانون ارتقای علم و آگاهی در جامعه هستند و امیدوارم به مدد این برگزیدگان شاهد رونق فرهنگ ایثار در جامعه باشیم.

 

برگزیدگان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری

 

پیش از معرفی برگزیدگان، منصور غلامی، وزیر علوم، در پیامی تصویری تصریح کرد: خانواده شهدا یادگاران ایثارگرانی هستند که ایثارشان در تاریخ این سرزمین ماندگار شده است. کرونا بار دیگر نشان داد، مردم کشورمان هرگاه نیاز بوده از ایثار مال و جانشان پرهیز نداشته‌اند. در ادامه امیدوارم فرزندان شهدا به پیروی از حماسه‌سازی پدرانشان و با میراث داری از آن‌ها در حوزه علم هم خوش بدرخشند.

​اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار شد

سیده ثریا محمودی، عباس دلیری، رضا قلی قشلاقی، فروغ غلامی، محمدجواد احمدزاده، مصطفی میهن دوست، مهدی آقایی، مهدی خالقی، سعید خسروی، مهناز زامیاد، هانیه حاجی شعبانیه، یگانه بایراقی زنوز، ابراهیم فیروزی مجنده، احسان شریفیان، سعید خسروی، حسام حسینی و خدیجه کاری برگزیدگان این بخش بودند.

 

برگزیدگان دانشگاه آزاد

 

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه نیز در پیامی تصویری اعلام کرد: بزرگداشت مقام شهیدان بزرگداشت ارزش‌هاست. جشنواره ایثار از مجموعه جشنواره‌هایی است که سالانه در کشورمان برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد افتخار می‌کند که در این رویداد سهیم است، هرچند امسال به دلیل شرایط موجود به صورت مجازی شاهد برگزاری این رویداد بودیم. امسال بیش از هر زمانی نیازمند برپایی فرهنگ ایثار در کشورمان هستیم و در این مسیر فرزندان شهدا می‌توان با ادامه راه پدرانشان پیش‌قراول فرهنگ ایثار باشند.

برگزیدگان این بخش به این شرح هستند؛  فاطمه داربا، فاطمه یاری شالی، کوثر عظیمی نسب، محدثه صراف، آرمین خسروی بروجنی، ایوب سلطانی، جواد نیک افشار، سجاد صیدزاده، سحر سالاروند، سیامک بیک محمدی، شاکر خفایی، شبنم خاموشی، آرمین خسروی بروجنبی، عبدالحمید مقتدایی راد، علی اکبر باقری ذوله، محمد حسین جوانمردی، میثم بیات و مینو میری.

 

برگزیدگان وزارت آموزش و پرورش

 

محمدرضا پور‌موسی، اسما اسکندری، الهه قادری، زهرا رضایی، سیده پانیذ اجاق زاده، عظیمه سادات طباطبایی، دانا افاضلی، عرفان میرزایی، علی پورکیان علی آبادی و فاطمه فصلوی.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۲:۴۸
0
1
اسامی برگزیدگان جشنواره ملی ایثار تحت پوشش وزارت بهداشت و آموزش پزشکی را نیز قید کنید
captcha