تشریح ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای البرز در ماه رمضان
کد خبر: 3893781
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

تشریح ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای البرز در ماه رمضان

مدیرکل صدا و سیمای استان البرز ویژه‌برنامه‌های ایام ماه رمضان این سازمان را در حوزه‌های تلویزیون، رادیو، خبر و فضای مجازی تشریح کرد و گفت: صدا و سیمای استان، سعی دارد با تولید محتوای مرتبط همراه مردم باشد.

تشریح ویژه برنامه‌های صدا و سیمای البرز در ماه مبارک رمضان

علی صادق‌مقدسی، مدیرکل صداو سیمای البرز در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در حوزه‌های رادیو، تلویزیون، خبر و فضای مجازی صدا و سیمای البرز، گفت: صدا و سیما در نظر دارد که ماه میهمانی خدا شبکه تلویزیون استان برنامه‌های مرتبط را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در این میان پخش نسیم سحر، عنوان برنامه‌ای است ویژه سحر ماه مبارک رمضان که به‌طور زنده و مستقیم از محل آستان مقدس امام‌زاده حسن(ع) کرج به روی آنتن می‌رود، این برنامه با ایجاد فضایی عرفانی و ترویج آموزه‌های دینی و معرفتی هر روز از ساعت 3:30 ال 4:30 صبح میهمان البرزی‌ها خواهد بود.

مقدسی ادامه داد: سیمرغ (حکایت‌هایی از منطق الطیر با حضور کارشناس برنامه)، همنشین (گزارش از کادر درمان و پزشکی همچنین خانواده‌های شهدا و جانبازان)، قصه‌های قرآنی با حضور کارشناسان و شرح دعای سحر از بخش‌های این برنامه هستند که محمدعلی کرد‌مصطفی اجرای برنامه را به عهده دارد.

وی یادآور شد: برنامه تلویزیونی «ماه عاشقی» در قالب یک ویژه‌برنامه است که همزمان با لحظات ملکوتی اذان مغرب و افطار هر شب از ساعت 19 الی 20:15 از سیمای البرز پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان البرز اظهار کرد: برنامه‌هایی از قبیل توصیف آداب و رسوم مردم در سراسر استان البرز، افطاری با خانواده‌های شهدا، تصاویر مردمی از سفره‌های ساده افطاری، کپشن نهج‌البلاغه و گزارش روز نیز از بخش‌های این ویژه‌برنامه است که توسط سعید طلایی پخش می‌شود.

مقدسی ادامه داد: ویژه‌برنامه قرار عاشقی (سحرگاهی) آماده پخش است که این برنامه در سحرهای ماه مبارک رمضان و با بخش‌های مختلف و متنوع عرفانی و معنوی به روی آنتن رادیو البرز می‌رود.

به گفته وی، حضور وعاظ برجسته استانی در قالب گفتگوهای معرفتی و مذهبی، تفسیر و شرح دعای صحیفه سجادیه، شرح دعای سحر، شرح و بررسی دعای روز ماه مبارک، برگی از نهج‌البلاغه و همچنین گزارش‌های مستند از آداب و رسوم سحرهای ماه رمضان در روستاهای استان، موج همدلی و فعالیت گروه‌های جهادی و اقشار مختلف مردم در رسیدگی به نیازمندان از جمله برنامه‌‌های رادیو البرز است.

مدیرکل صدا و سیمای استان البرز با بیان اینکه پخش ادعیه، تواشیح و نواهای عرفانی نیز در ویژه برنامه سحرگاهی پخش می‌شود، بیان کرد: ویژه‌برنامه قرار عاشقی هر روز از ساعت 3:30 الی 5 صبح به روی آنتن می‌رود.

مقدسی ادامه داد: همه دعوتیم ویژه‌برنامه افطار در ماه مبارک رمضان است که به صورت زنده به روی آنتن رادیو البرز می‌رود که البرزی‌ها می‌توانند با این برنامه و بخش‌های مختلف و متنوع آن از جمله موضوعات اخلاقی، مذهبی و عرفانی، صحیح‌خوانی نماز، با کاروان عشق، اولین بهار، هنر رمضان و دست‌های خدا هر شب از ساعت 19:30 الی 21 همراه باشند.

وی گفت: همچنین قرائت یک جزء ترتیل قرآن‌کریم هر روز در ایام ماه مبارک رمضان توسط قاریان برجسته کشوری در دو نوبت صبح و عصر، هر روز از ساعت 5 الی 6 صبح و 15 الی 16 اجرا می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان البرز در رابطه با برنامه‌های خبری شبکه استانی البرز، بیان کرد: بسته خبری ضیافت رمضان با هدف همدلی، همکاری و اشاعه فرهنگ افطاری ساده تعریف شده است و تصاویر ارسالی شهروندان از سفره‌های افطاری و سحری (میزان کمک اعضای خانواده در تهیه مواد اولیه، پختن غذا و سایر موارد) را به روی آنتن می‌برد.

این مسئول از تعریف بسته خبری محله با صفا خبر داد و افزود: در این بسته خبری از محله‌های قدیمی که برنامه خاصی برای توزیع افطاری به نیازمندان دارند (البته با توجه به شرایط و فضای کرونایی) گزارش‌هایی تهیه و پخش می‌شود.

وی همچنین تهیه گزارش‌های مختلف در ماه مبارک با موضوع معنویت را در دستور کار مجموعه صدا و سیما قرار داد و یادآور شد: انعکاس اجرای طرح مواسات در ماه مبارک رمضان، از یک‌هزار و 6 محله‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی برای کمک‌های نقدی و غیرنقدی مشخص کرده است گزارش تهیه و پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان البرز بیان کرد: همچنین برنامه‌های در حوزه فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است که در این میان می‌توان به استوری پوستر (دعای هر روز ماه مبارک رمضان)، استوری موشن (اوقات شرعی کرج)، ویدئو کلیپ (تغذیه پزشکی)، اینفو گرافیک (آداب هر روز ماه مبارک رمضان) و ویدئو کلیپ (متناسب باحال و هوای سحر) اشاره کرد.

مقدسی ضمن تأکید بر لزوم تقویت پویش همدلی در سراسر استان، گفت: پخش حسینیه مجازی به صورت زنده در فضای مجازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha