راه‌اندازی کاروان «نسیم انتظار» در ۶ بقعه کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3889206
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

راه‌اندازی کاروان «نسیم انتظار» در ۶ بقعه کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فرهنگی اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد از راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار نیمه شعبان در جوار ۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

راه‌اندازی کاروان «نسیم انتظار» در ۶ بقعه کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام قاسم مؤمنی‌شاد، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان امروز، 17 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر ساله نیمه شعبان در بقاع متبرکه برنامه‌های شادی اجرا می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از اجتماع مردمی جهت حفظ سلامت آن‌ها برنامه‌های میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

وی افزود: به همین مناسبت سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغیه‌ای در خصوص برنامه‌های مهدوی از جمله راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار با هدف ترویج اندیشه مهدویت، ایجاد نشاط و طراوت معنوی در شرایط کنونی صادر کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: در این برنامه که روز نیمه شعبان در جوار ۶ بقعه متبرکه و شاخص شامل امامزاده مختار، بی‌بی خاتونین مارگون، بقعه متبرکه امامزاده جعفر گچساران، امامزاده سیدمحمد باشت، امامزاده آقامیر کهگیلویه و امامزاده بی‌بی زهرا خاتون برگزار می‌شود با تزئین خودروها و مولودی‌خوانی نوای دلنشین یا مهدی به گوش و دل جان مردم می‌رسد.

حجت‌الاسلام مؤمنی‌شاد تصریح کرد: این کاروان‌ها در سطح شهرها و روستاها با مولودی‌خوانی و ذکر و نوای یا مهدی میلاد منجی عالم بشریت را جشن می‌گیرند. در این برنامه علاوه بر اجرای مولودی‌خوانی تبرکات مهدوی شامل ماسک و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همچنین بدون هرگونه تجمعی سخنرانی در بقاع متبرکه برگزار و در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود همچنین از بلندگوهای مساجد دعا و مناجات نیز پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام مؤمنی‌شاد با بیان اینکه در این شرایط و برهه حساس برنامه‌های فرهنگی بقاع تعطیل نیستند، یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه به شیوه‌ای جدید اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha