توزیع ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی در منطقه سیل‌زده جنوب کرمان
کد خبر: 3889205
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

توزیع ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی در منطقه سیل‌زده جنوب کرمان

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی در منطقه سیل‌زده جنوب استان توزیع شد.۱۴۲ تن آرد و ۱۷ هزار غذای گرم در روز اول بود، اما بعد جلوگیری شد که مسائل بهداشتی رعایت شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان، امروز یکشنبه، 17 فروردین‌ماه در ستاد مدیریت بحران با محوریت سیل اخیر گفت: در زمان بحران همیشه بحث‌ها وجود داشته، مهم این است که مسئولان با سعه‌صدر برخورد کنند.

وی افزود: بحران را باید با خود مردم مدیریت کنیم، هیچ دولتی در بحران به‌تنهایی نمی‌تواند کار کند و محدود است، قطعاً اگر نهادهای مردمی و خیران را نیاوریم نمی‌شود، توان خیران، نهادهای انقلابی، ارتش و مردم را باید پای کار بیاوریم و به اقداماتی که دولت انجام می‌دهد، کمک کنیم.

معروفی به تأکید بر هماهنگی با نهادهای خدمت‌رسان در جریان سیل اشاره و بیان کرد: خواستیم با هم هماهنگ باشیم که کار به شکل صحیح پیش رود و موازی‌کاری نباشد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه وضعیت استان ما در حوزه سیل در منطقه رودبار خیلی بهتر از زلزله کرمانشاه است، تصریح کرد: پراکندگی نداریم و این نکته خوبی است و باید از همه برای خدماتی که انجام دادند، تقدیر کرد.

معروفی گفت: 10 هزار و 400 بسته غذایی در منطقه سیل‌زده جنوب کرمان توزیع کردیم، 142 تن آرد و 17 هزار غذای گرم در روز اول بود اما بعد جلوگیری شد که مسائل بهداشتی رعایت شود.

وی اظهار کرد: زهکلوت را به چهار منطقه تقسیم کردیم، 200 نیروی پایور و 600 نفر نیروی جهادی وارد منطقه کردیم، لایروبی و تخلیه آب دست ما بود و اکیپ‌های تعمیرات لوازم را به منطقه آوردیم و تعداد قابل توجهی از وسایل منزل تعمیر و سه قنات هم لایروبی شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه 22 دستگاه مهندسی وارد منطقه کردیم و چند دستگاه هم کرایه شد، تصریح کرد: کار اورژانسی انجام و ترمیم شده اما برای آینده نیست؛ بهترین کار این است که سیل‌بند بالادست ایجاد شود.

وی با ذکر این مطلب که یک هزار چشمه سرویس بهداشتی نیاز منطقه است که تخریب شدند، بیان کرد: 900 چشمه در منطقه زهکلوت و جازموریان و 100 چشمه در ده‌رضا در شهرستان ریگان باید ایجاد شود.

معروفی تأکید کرد: تعداد 220 یخچال، 200 اجاق گاز، 600 تخته فرش، 2 هزار پتو و 300 تنور محلی، یک‌هزار و 100 سرویس قابلمه روز نیمه شعبان بین مردم سیل‌زده منطقه توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha