آموزش بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس مجازی کردستان
کد خبر: 3889050
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

آموزش بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس مجازی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: بیش یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس و مراکز مجازی استان خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می‌کنند.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار کرد: با بهره‌گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا وبه منظور فعال سازی اوقات رسمی یادگیری واستمرار آن درخانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان ودانش آموزان در بیش از 70 مدرسه و مرکز مجازی در استان فراهم شده است.

وی افزود:  بیش هزار و  100 دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر و پسر دوره آمادگی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و متوسطه دوره دوم حرفه‌ای به منظور گسترش عدالت آموزش و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی از طریق مدارس مجازی برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، بیان کرد: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و معلمان است و دانش‌آموزان با بهره‌برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.

وی اعلام کرد: در این راستا حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش‌آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری وفرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

رنجبر ادامه داد: اگر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانواده‌های آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانواده‌های دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.

وی گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها وتوانمندی های آنان نکات آموزشی لازم  در مدارس مجازی به آنان ارائه می‌شود. خانه بهترین و امن‌ترین مکان برای مصون ماندن در مقابل ویروس کرونا می‌باشد، پس در خانه بمانیم تا محافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.

انتهای پیام
captcha