تعطیلی همه مراکز تفریحی سبزوار در روز طبیعت
کد خبر: 3888028
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

تعطیلی همه مراکز تفریحی سبزوار در روز طبیعت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار با درخواست از مردم برای ماندن در خانه طی روز طبیعت، گفت: تمام مراکز تفریحی و تفرجگاه‌های سبزوار در روز طبیعت تعطیل است.

تعطیلی همه مراکز تفریحی سبزوار در روز طبیعت

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اسماعیل نصرآبادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار ظهر امروز 10 فروردین‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: ریسک بالای خطر برای همه مناطق شلوغ سبزوار وجود دارد و از همه مردم تقاضا داریم روز طبیعت را در منزل بمانند و از رفتن به تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی شهرستان که در این روز تعطیل است خودداری کنند.

وی با درخواست از اصحاب رسانه برای راه‌اندازی پویش سلامت، بیان کرد: وضعیت سبزوار وضعیت قرمزی است و افزایش فوتی‌های بیماری کرونا به دلیل مسافرانی که در خانه نماندند و به سراغ پدران و مادران خودشان که افراد مسنی هستند رفتند، در حال افزایش است.

نصرآبادی با اشاره به عواملی نظیر خستگی پرسنل شبکه بهداشت و درمان به دلیل طولانی شدن بیماری کرونا و افزایش آمار مبتلایان که ضریب اشتباه و خطای انسانی را بالا می‌برد، بیان کرد: از دیگر مشکلات حوزه سلامت کمبود تجهیزات پزشکی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار  افزود: از مردم تقاضا داریم  برای تدفین بیماران فوتی در منطقه‌ای که در آرامستان سبزوار در حوالی روستای خیرآباد در نظر گرفته شده است، همکاری کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره علت غیبت نمایندگان مجلس در جلسات ستاد کرونا، اظهار کرد: نمایندگان مجلس از اعضای ستاد کرونا شهرستان نیستند اگر چه حضورشان در صورت حضور در جلسات برای مسئولان و شهرستان مفید خواهد بود.

نصرآبادی با اشاره به ممنوعیت رفت و آمدها در مسیرها سبزوار اظهار کرد: 24 مسیر اصلی شهرستان سبزوار توسط پلیس و مسئولان مربوطه در حال کنترل است و امکان کنترل همه فرعی‌ها وجود ندارد و مردم نیز باید به کمک مسئولان بیایند و مراعات کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سبزوار در رابطه با باز بودن برخی از مغازه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از قوانین ستاد کرونا تخلف کرده و مغازه‌هایشان را در این ایام باز کرده‌اند، گفت: شهرستان سبزوار دارای 17 هزار صنف مختلف است و در حالی که مسئولان از ادارات مختلف در حال نظارت بر بازار هستند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند اما عملاً امکان نظارت بر همه در این ایام وجود ندارد.

وی با تقدیر از خیران و دانشگاه حکیم سبزواری برای کمک به حوزه سلامت و خرید برخی از تجهیزات مورد نیاز بیماران این شهرستان افزود: حوزه سلامت سبزوار به دلیل کمبودهایی که دارد نیازمند کمک خیران بیشتری است.

انتهای پیام
captcha