رهایی بیش از هزار شهروند یزدی از چنگال کرونا
کد خبر: 3887788
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

رهایی بیش از هزار شهروند یزدی از چنگال کرونا

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از بهبودی یک‌هزار و 256 نفر از مبتلایان یزدی به کرونا خبر داد و گفت: مردم برای تحقق ریشه‌کنی این بیماری از حضور در سطح شهر و دورهمی‌های خانوادگی جدً خودداری کنند و در خانه بمانند.

رهایی بیش از یک‌هزار یزدی از چنگال کروناابراهیم سلمانی، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ در استان، یک هزار و یک نفر از هم استانی‌ها به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند و صد و چهار نفر جان باختند.

وی ادامه داد: همچنین، هزار و 256 نفر از بیماران بهبود یافته و از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: 479 مورد ابتلای مثبت در شهر یزد، 214 مورد در میبد، 209 مورد در اردکان و 26 مورد در ابرکوه، 15 مورد ابتلای قطعی در بهاباد، 15 مورد در مهریز، ٢ مورد در خاتم، 24 مورد در بافق، 7 مورد در اشكذر و 10مورد در تفت گزارش شده است.

وی با اشاره به بستری 642 نفر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان از ابتدای سال جدید، بیان کرد: 608 نفر از بیماران بستری بهبود یافته و ترخیص شدند و در حال حاضر 397 نفر در مراکز درمانی استان بستری و تحت درمان هستند.

57 درصد افراد مبتلا به کرونا در یزد مرد هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به رنج سنی مبتلا شوندگان به کرونا ویروس در استان، گفت: بر اساس آمارها، بیش از 38 درصد مبتلا شوندگان بالای 60 سال، 35 درصد از بیماران در سنین 16 تا 45 سال بودند و سنین 46 تا 60 سال ، 26 درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

سلمانی ادامه داد: داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان مرد بیشتر از زن بوده است و 57 درصد از مبتلایان یزدی آقایان هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهر 94 درصد و مابقی در روستاهای استان گزارش شده است.

سلمانی با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه‌ها در استان گفت: نقاهتگاه شهرستان میبد با ظرفیت 40 تخت، نقاهتگاه شهرستان اردکان با ظرفیت 50 تخت و نقاهتگاه شهرستان یزد با ظرفیت 53 تخت از ابتدای سال جاری برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کرونایی فعالیت های خود را آغاز کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان کرد: تاکنون 67 نفر از مبتلایان در نقاهتگاه شهرستان میبد پذیرش که 28 نفر پس از سپری کردن دوران نقاهت مرخص شدند.

وی ادامه داد: همچنین در نقاهتگاه شهرستان اردکان 25 نفر بستری که تعدادی بعد از بهبودی مرخص و چهار نفر نیز در نقاهتگاه شهرستان یزد پذیرش که بعد از سپری کردن دوران نقاهت ترخیص شدند.

سلمانی اظهار کرد: شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع مؤثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و مردم برای تحقق ریشه کنی بیماری کرونا از حضور در سطح شهر و دورهمی‌های خانوادگی جداً خودداری کنند و در خانه بمانند.

انتهای پیام
captcha