فضیلت صلوات ظهر ماه شعبان
کد خبر: 3887722
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
آیت‌الله فرحانی تبیین کرد؛

فضیلت صلوات ظهر ماه شعبان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت دعا در روزهای ماه شعبان گفت: قدر این روزها را بدانیم و از صلوات ظهر شعبان و مناجات امیرالمومنین(ع) و مناجات شعبانیه در این روزها بیشتر بهره‌مند شویم.

درمان همه دردها در دعای ماه شعبان وجود دارد

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه سالروز میلاد امام حسین(ع) گفت: بسیاری از اولیای الهی از ابتدای ماه رجب خود را آماده می‌کنند تا بتوانند نیمه شعبان را درک کنند و وارد کهف حصین پروردگار یعنی ولایت امام زمان(عج) شوند.

وی با اشاره به دعای هر روز ماه شعبان اظهار کرد: در صلوات ظهر ماه شعبان درمان هر دردی وجود دارد. امروز تلاش می‌کنیم به ولایت امام عصر(ع) متصل شویم و امیدواریم با توسل به این روزها به خصوص ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) توفیق یابیم. 

آیت‌الله فرحانی گفت: دعایی وجود دارد که حضرت سیدالشهدا(ع) آن را در ساعت آخر روز عاشورا خواندند. در این دعا عرضه می‌دارند: «أَدْعُوکَ مُحْتَاجاً وَ أَرْغَبُ إِلَیْکَ فَقِیراً وَ أَفْزَعُ إِلَیْکَ خَائِفاً وَ أَبْکِی إِلَیْکَ مَکْرُوباً وَ أَسْتَعِینُ بِکَ ضَعِیفاً وَ أَتَوَکَّلُ عَلَیْکَ کَافِیاً؛ خدایا دعا می‌کنم در حالی‌که محتاجم، به تو رغبت دارم، در حالی‌که بسیار فقیر و نیازمندم، خدایا به تو پناه می‌آورم در حالیکه از آلودگی‌های خویش نگرانم. خدایا اشک می‌ریزم در حالی‌که به شدت گرفتارم و دچار بلا هستم. خدایا از تو کمک می‌خواهم در حالی‌که به شدت ضعیفم و بر تو توکل می‌کنم چون می‌دانم اگر کسی به تو پناه آورد، قطعاً او را پناه می‌دهی.»

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت دعا بیان کرد: در این روزها به حق امام حسین(ع) عافیت و رفع مشکلات و نصرت و فرج و ورودمان به ولایت امام زمان(ع) و درک نیمه شعبان را از خداوند می‌خواهیم.

آیت‌الله فرحانی در پایان گفت: قدر این روزها را بدانیم و از صلوات ظهر شعبان و مناجات امیرالمومنین(ع) و مناجات شعبانیه در این روزها بیشتر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha