نقش پررنگ فرهنگ‌سازی در مبارزه با کرونا
کد خبر: 3887443
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

نقش پررنگ فرهنگ‌سازی در مبارزه با کرونا

امید متولیان طرح سفیران سلامتی این است که با اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگسازی و تشویق به در خانه ماندن از طریق سفیران سلامتی بتوانند زنجیره شیوع کرونا را در ایام نوروز قطع کنند.

به گزارش ایکنا، یکی از دغدغه‌های همه ما در این روزها، ترس از ابتلا به ویروس کروناست، اما برای رهایی از این ترس تا حد امکان نباید به مراکز درمانی مراجعه و بار اضافی را به کادر درمان تحمیل کنیم. در هفته اخیر اپلیکیشنی با نام سفیران سلامتی در راستای مقابله با کرونا تولید شد که با شناسایی دغدغه‌های عموم مردم، امکانات ویژه‌ای را برای رفع آن‌ها طراحی کرده است. اولین امکانی که این اپلیکیشن در اختیار عموم قرار می‌دهد ارزیابی ابتلا به بیماری کرونا از طریق دو آزمون وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است. این آزمون‌های خودارزیابی ریسک ابتلا را برآورد می‌کند و توصیه‌های مفیدی به کاربران ارائه می‌دهد و در نتیجه مراجعات غیرضروری به مراکز پزشکی کاهش می‌یابد.

اپلیکیشن سفیران سلامتی در پی فراخوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان کشور روانه بازار شد. در عین حال به معرفی کسب‌وکارهایی می‌پردازد که در این شرایط خدمات ویژه‌ای را برای ماندن در خانه ارائه می‌دهند.

بخش آموزش و اطلاع‌رسانی سفیران سلامتی بسیار پررنگ است و توسط نهادهایی همچون وزارت بهداشت، هلال احمر، شبکه سلامت، سازمان نظام پزشکی و اداره‌کل سلامت شهرداری پشتیبانی می‌شود. در آموزش‌ها به نیاز قشرهای مختلف جامعه و سنین متفاوت توجه شده و برای کودکان، بزرگسالان و حتی ناشنوایان نیز بخش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

همچنین، امکان اعلان هشدار، اطلاع‌رسانی سریع و منطقه‌ای نیز از دیگر امکانات ویژه سفیران سلامتی برای کمک به مدیریت مؤثر بحران است.

با حمایت وزارت آموزش و پرورش بخش ویژه‌ای در این اپلیکیشن برای استفاده از ظرفیت همسالان برای آموزش و اطلاع‌رسانی کودکان و والدین آنها در نظر گرفته شده است. سفیران سلامت دانش‌آموز به عنوان سردمدار پویش #من-یک-سفیر-سلامتی-هستم، سعی می‌کنند که دوستان و والدین خود را از خطرات این بیماری آگاه سازند و می‌توانند از طریق شبکه اجتماعی عکس‌محوری که در اپ تعبیه شده در مسابقات عکس و فیلم شرکت کنند.

سفیران سلامتی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، هلال احمر، سازمان نظام پزشکی، شبکه سلامت و اداره‌کل سلامت شهرداری تهران توسط شتاب‌دهنده سیوان استیشن به عنوان کارگزار معاونت علمی طراحی و تولید شده و امید متولیان طرح این است که با اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگسازی و تشویق به در خانه ماندن از طریق سفیران سلامتی بتوانند زنجیره شیوع کرونا را در ایام نوروز قطع کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود اپلیکیشن می‌توانید به سایت www.coronaapp.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha