ممنوعیت سفرهای جدید / تعطیلی ادارات، بوستان‌ها و محل‌های تراکم جمعیت
کد خبر: 3887346
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
سخنگوی دولت اعلام کرد:

ممنوعیت سفرهای جدید / تعطیلی ادارات، بوستان‌ها و محل‌های تراکم جمعیت

علی ربیعی در تشریح مصوبات جلسه امروز هیئت دولت گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت از شیوع بیماری و با توجه به کنترل موج اول و برای پیشگیری از موج جدید شیوع، سفرهای جدید ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: امروز رئیس‌جمهور در جلسه دولت، ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان کرونا، به ویژه خانواده کادر بهداشت و درمان، بر اساس گزارش وزیر بهداشت از شیوع بیماری و با توجه به کنترل موج اول و برای پیشگیری از موج جدید شیوع، ابلاغ کرد سفرهای جدید ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: از مسافران تقاضا می‌شود سفر خود را مدیریت کرده و زودتر به شهرهای خود برگردند. همچنین با دستور رئیس‌جمهور در جلسه امروز دولت علاوه بر تعطیلی ادارات که روال آن اعلام شده است فعالیت‌ها در حوزه کسب و کار مگر در موارد حساس و روزمره مردم تا پانزدهم فروردین محدود می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین مایحتاج روزانه مردم نیست، گفت: تمامی فروشگاه‌های تأمین مایحتاج عمومی ۲۴ ساعته باز خواهند بود. افرادی که براساس طرح غربالگری ابتلای آن‌ها به کرونا مشخص شده است مؤظف به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت بوده و در صورت عدم رعایت و حرکت آزادانه مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

سخنگوی دولت اظهار کرد: تمام پارک‌ها، بوستان‌ها و محل‌های تراکم جمعیت تعطیل خواهد شد. باید در کنار هم با اعتماد به نظام سلامت و تصمیمات دولت از این مرحله سخت عبور کنیم. این سیاست‌ها باید به یک قرارداد اجتماعی بین همه ما تبدیل شود. مشارکت همه هموطنان، سبب کاهش طول دوره بیماری و هزینه‌های انسانی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha