شفاف سازی اعتبارات دریافتی اتحادیه قرآنی خراسان جنوبی در سال گذشته
کد خبر: 3886325
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

شفاف سازی اعتبارات دریافتی اتحادیه قرآنی خراسان جنوبی در سال گذشته

اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت استان خراسان شمالی، گزارش شفاف سازی درباره اعتبارات دریافتی از نهادهای دولتی در سال 98 را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان خراسان جنوبی ضمن انعقاد تفاهم نامه با اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و دریافت مبلغ 160 میلیون ریال از اتحادیه کشوری و همچنین انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد با اداره امور قرآنی استان طبق شیوه‌ نامه‌‌های سازمان دارالقرآن الکریم و با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان و مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی متقاضی، در سال گذشته، به برگزاری طرح‌های مختلف آموزشی و تبلیغی-ترویجی اقدام کرد.
بر همین اساس، فعالیت‌های ثبت شده توسط مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در پایگاه مشترک اداره امور قرآنی استان و اتحادیه که جزییات آن مشخص است، پس از بررسی و تطبیق با ردیف‌های اعتباری تفاهم نامه‌های منعقده، در سال 1398 مورد حمایت قرار گرفته شد.
محمد الهی، مدیر عامل اتحادیه قرآنی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون با دریافت مبلغ یک میلیارد و 960 میلیون ریال از سوی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی قرارداد اجرای فعالیت‌های قرآنی منعقد شد که بخش عمده اعتبار آن به مبلغ یک میلیارد و 860 میلیون ریال اختصاص داده شده و به حساب مؤسسات و تشکل‌های مجری واریز شد.
در سال گذشته تفاهم نامه‌های بسیاری با ادارات و نهادهای قرآنی برای اجرای طرح‌های قرآنی صورت گرفت و مبالغی به این منظور به اتحادیه واریز شد که به برخی از آنها اشاره می‌شود؛ اختصاص یک میلیارد ریال برای فعالیت‌های آموزش عمومی، تخصصی و تربیت کادر متخصص قرآن کریم، 380 میلیون ریال، سهم 75 خانه قرآن فعال و 620 میلیون ریال، سهم 37 مؤسسه قرآنی فعال و 500 میلیون ریال برای حمایت از فعالیت‌های تبلیغی ترویجی از جمله این موارد است.

دیگر برنامه‌هایی که اتحادیه قرآنی با همکاری مؤسسات قرآنی استان اجرا کرد شامل: محافل قرآنی، کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی، استعدادهای قرآنی، دهه فجر، «با قرآن در رمضان»، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، دوره‌های تربیت کادر متخصص، جلسات قرآنی و غیره است. مابقی اعتبارات قرآنی نیز، پس از گذر از شرایط فعلی و اتمام مراحل عملیاتی برنامه‌های قرآنی مورد تفاهم، به حساب مؤسسات و تشکل‌های مربوطه واریز خواهد شد،

گفتنی است؛ در سال 1398 نیز همانند سال 1397هیچگونه قرار داد و تفاهم نامه‌ای با دو متولی دیگر امور قرآن و عترت (ع) استان (دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان ) صورت نگرفت.

انتهای پیام
captcha