نگاهی به عملکرد اتحادیه قرآنی فارس در سال 98
کد خبر: 3886043
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

نگاهی به عملکرد اتحادیه قرآنی فارس در سال 98

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس مهم‌ترین فعالیت‌ها و عملکردش در سال 98 را ارائه داد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشكل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اهم فعالیت‌های این اتحادیه در سال 98،  گفت: آغازین روزهای سال 1398 را با بارش نعمت و رحمت الهی و متأسفانه حادثه سیل روبرو بودیم که از همان ابتدا اتحادیه قرآنی استان و مؤسسات فارس به کمک مسافران و هم استانی‌ها آمدند.

وی با اشاره به کمک به بازسازی تعدادی از منازل محله سعدی شیراز، ادامه داد: این اتحادیه نیز  به سایر استان‌های سیل‌زده چون خوزستان و لرستان  به صورت جهادی کمک‌رسانی کرد و اقلامی چون پنج هزار متر موکت، دو هزار پتو، 15 هزار تن مرغ، سه تن برنج و سه هزار عدد پوشاک و 38 کارتن دیگر لوازم بهداشتی مورد نیاز را با حمایت‌های مردمی و خیرین جمع‌آوری و به این مناطق فرستاد.

اسلامی تصریح کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شد، در سال 98 از 25 مؤسسه قرآنی استان بازدید به عمل آمد تا از نزدیک فرآیند آموزشی آنها و نحوه اجرای برنامه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و مشکلات و موانع کاری آنها بررسی شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی فارس با اشاره به پیگیری وضعیت ادغام اتحادیه‌های کشوری و ابراز گلایه از به سرانجام نرسیدن آن پس از این همه سال، اظهار کرد: متأسفانه هنوز بحث ادغام در سطح کشور با وجود حل این امر در سطح استان‌ها، سرانجام مشخصی پیدا نکرده است.

 وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به جلسه و دیدار با حجت‌الاسلام سعید‌رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقران الکریم و مهدی قره‌شیخلو، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جهت حمایت از فعالیت‌های قرآنی استان اشاره کرد.

اسلامی اظهار کرد: برگزاری بیش از 24 نشست با مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور  و مدیران عامل اتحادیه های استانی، دیدار با پیشکسوتان قرآنی استان، راه‌اندازی پویش مردمی قرآن به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، برگزاری مجمع عمومی سالانه اتحادیه استان فارس با حضور مدیران عامل مؤسسات و مراکز قرآنی، پیگیری و حمایت از طرح‌های قرآنی تشکل‌های قرآنی استان از دیگر برنامه‌های سال 98 بود.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان به امضای تفاهم‌نامه جهت تخصیص وام به مؤسسات قرآنی استان فارس، برگزاری مسابقه حفظ سوره واقعه و اهدای جوایز به10 نفر، ثبت نام قاریان برتر استان جهت  اعزام به کشور سوریه، دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم به مناسبت هفته دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا و حفظ سوره فجر به مناسبت ایام دهه فجر اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha