مراسم اعتکاف در استان کرمانشاه برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3881972
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

مراسم اعتکاف در استان کرمانشاه برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به تأکیدات وزیر بهداشت به‌منظور کنترل سرعت انتشار ویروس کرونا، گفت: با توجه به شرایط اضطرار فعلی در استان‌هایی که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شود، از این رو اصراری بر برگزاری این مراسم معنوی در استان‌ها نیست.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد استان، اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه جلسه پدافند غیرعامل مساجد باید زمان برپایی اقامه نماز جماعت را به حداقل رسانده و نمازگزاران باید لوازمی چون مهر، چادر و سجاده را با خود همراه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه طلاب و نیروهای انقلابی و جهادی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه آماده همکاری با مراکز بهداشتی هستند، افزود: ضروری است تا از تجمعات غیرضروری در اماکن مذهبی چون بقاع متبرکه و مساجد پرهیز شود و در جلسه پدافند غیرعامل تصمیم براین شد تا اماکن مذهبی بیش از حد باز نباشند و تجمعات غیر ضروری صورت نگیرد.
حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه مردم در نظر داشته باشند تا مجالس ترحیم را با حداقل‌ترین زمان ممکن برگزار کنند، گفت: درخصوص برگزاری مراسم اعتکاف امسال با توجه به خواست وزیر بهداشت به‌منظور جلوگیری و کنترل سرعت انتشار ویروس کرونا و با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در استان‌هایی که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شود و از این رو اصراری به برگزاری این مراسم معنوی در استان‌ها نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر مراسم اعتکاف در ایام‌البیض(13 تا 15 رجب) برگزار نشود تأکید بر برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رمضان است.
وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی مساجد مکلف به رعایت بهداشت بیش از گذشته هستند، گفت: اگر مساجد جهت ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دستشویی با مشکل مواجه هستند می‌توانند از طریق دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

انتهای پیام
captcha